Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Forumet är tyst varför det?

Forumet är tyst varför det?

Inga nya trådar, inga inlägg, inga diskussioner - ingenting.
Vad är det som hänt?
Antal svar på detta inlägg: 197
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Nästa »

Vilma , vi kan nog säga att det förgångna mycket handlade om personliga värderingar som skulle framhävas till 110%
Det dryftades inte så mycket om de var fel eller rätt eller om det fanns bättre alternativ.
Utan de skulle bankas in i alla som var på forumet.
och kom det till sin spets ,
så skulle de som inte gillade det,
sluta och läsa innehållet.

Vi kan nog säga att det var ytterligheter av de sämsta slaget som
kom med i forumet. Sidor som ni både glömt eller vill ha tillbaka.

Ni tycker att ni kan hålla en bättre nivå nu.
det tycker jag också.
men ändå så skall det manglas stängda trådar.

Jag skulle vilja vända på frågeställningen
Hur gör man ett forum , där alla som skriver tar ansvar för sitt handlande
och inte gömmer sig bakom en fasad, där man kan vräka ur sig precis vad som hellst.
Jag tror nämligen det är den vägen det skall gå.
om man skall slippa moderering.

Är ett forum där man betalar inträde en väg att gå.
inträdesbiljetten är garranten att man skriver det man står för
och nyckeln till att man finns som fysisk person som får ta sitt ansvar.

Det här är ju en del av problemen som finns idag, när fler och fler
vill göma sig bakom ett skynke av anonymitet.
Man skall bara in på ett forum för att skriva av sig lite, osv.

Det jag menar är att , skall det bli fritt att skriva
så måste personen som
skriver vara 100% ansvarig för sina handlingar som fysisk person.

Det jag menar är även att om vi bara släpper lite till så är ni i alla fall
igång med en disskution om det moddas igen.
Jag tror inte vi kan komma ur denna situation
eftersom ni inte har lagt märke till att vi höjde ribban vid
förra disskussionen och att vi är flera som modererar nu.

När jag skrev den här tråden kunde jag inte i min vildaste fantasi ana det gensvar den fått. Det är helt fantastiskt att så många har tyckt till och givit uttryck för sina åsikter. Bra för alla oss som tycker om IS och Forum.

Det finns mer att "prata" om, men det får vänta ett slag.
Tycker du har många poänger där Göcke. Varför inte? inträde, medlemsavgift.. Det kanske är bra! Jag ser iallafall inget problem. Den behöver ju inte vara så stor men man har ju koll på vem som är medlem. Tycker det var en jättebra idé.

Lite som i min bransch, folk gnäller över personlig integritet med kameraövervakning, men den som har rent mjöl i påsen behöver ju inte oroa sig... Samma sak här, den som är ute efter att sabba kan ju klämmas åt för det. Fast jag tror inte att det behövs. Redan idag iom registrering så har man ju rätt god koll på det hela.

Prova vetja, släng upp en politik-, samhälls- och religionrubrik. Det har väl inte funnits sedan registreringen infördes? Går det överstyr, vilket jag inte tror, så kan ni ju alltid blockera IP-nr. Eller ta bort rubriken igen.

Tror det skulle fungera alldeles utmärkt, modda ordentligt på fr a personangrepp och meningslösa trådar etc. så kommer det att bli jättebra.
Annons
nej nu måste jag bara skriva en sak

konstigt att göcke å company inte stängt denna tråd änn väntar de på
världsrekord i kommentarer eller ??????????????
ta betalt för att skriva på ett forum nja då har de f----i imej gått lite för långt
då undrar jag varför då starta ett forum ??????????
is är en bra start sida de vet ni moderatorer eller hur ????????
men när folk lämmnar is forum därför att de blivit tillsagda att vara tysta
är inte de konstigt alla is:are ????????????????????
som en del is: are modda ordentligt på meningslösa trådar etc ???????? vad är de för sätt va ?????????
jag har då aldrig sett en menings lös tråd här på is

å politik snacket de tror jag vi hör dagligen så de kan man disskutera på andra forum om jag nu då ska kritisera denna tråd mera så har jag märkt att en del inte har egna ideer utan skriver citat" håller fullständigt med dig " slut citat bla bla tycker jag

tompaxox
jåg håller till viss del med dig tror nog de flesta på denna tråd har rent mjöl i påsen
nej nu blir nog göcke arg på mig om jag skriver mer negativt om is
Jag tycker fortfarande att det kunde vara en bra idé att ha en del av det här forumet ganska fritt utan överdriven moderering och låta folka basha varandra så mycket de vill

Jag lägger in en länk till ett amerikansk forum som jag har pratat om tidigare. Det heter Whine and Cheese och är i stort sett anarkistiskt. Men eftersom alla vet om detta så är det upp till var och en att delta i diskussionen - på egen risk:

Det går inte att länka direkt men sök på Blade Forums under knife community: http://www.bladeforums.com/forums/index.php

EZ
Hej Fjälkobonde, det är väl klart att många håller med det här är ju en tråd som egentligen får dom som vill engagera sig i dom frågor som debatteras här på IS att tycka och tänka samt spåna, för att i en framtid försöka att hålla detta forum på en för alla trivsam nivå, att det moddas är väl rätt och riktigt när det är befogat, vi har ju bara att rätta oss efter dom regler som gäller, jag tror inte att någon blir arg på dig för att du lägger till din åsikt det bara visar att du bryr dig och att du har ett engagemang, ha en bra kväll.

xyz.
fjälkobonde

Har du läst alla inlägg i den här tråden i lugn och sannsad takt?
Dtt inlägg är ett exempel på typ/stil ("sätt att uttrycka sig") av inlägg" jag tog upp i de 2 långa inlägg jag skrev under det senaste dygnet.
Jag vet inte vem du är, men jag vet att ogillar dina inlägg och ditt sätt att uttrycka dig i den här tråden och jag är glad att det skrivs istället för sägs. För är inte de aggresiva i tonen så vet jag inte?


å så kommer det som många inte förstår. Kan ni räkna med att jag svarar på svarsinlägg riktade mot detta inlägg? Ni som har läst mina tidigare inlägg har svaret där, ni andra.....
Ja jisses här vädras det friskt men kul att läsa. Vilken tur att vi har delade meningar o olika uppfattningar annars hade det inte blivet något av denna tråd.
MistyArrow, har läst lite av varje länk o nej så vill inte jag ha det i alla fall.
Inte att det skulle kosta att vara medlem heller.

Spelar det någon roll med stavningen huvudsaken är att man förstår vad som skrivs o det gör man bara man vill. Alla har väl någon gång stavat fel el annat i grammatiken.
Jag har ett rättstavningsprogram i firefox men vad hjälper det när inte alla ord finns i detta. Alla måste kunna få skriva efter sina förutsättningar, träning ger färdighet.

Att säga sin åsikt är allas rättighet men man kan välja sina ord.

Jag tycker att det är ett alldeles utmärkt sätt att sk "lära känna" människor i hela Sverige genom att kunna skriva av sig lite el att kunna få hjälp när jag behöver detta.
Göcke du slog en direkt träff på huvudet på spiken! Då var det personliga åsikter som kom till tals och debatterna nådde ibland toppen, men även botten. Det var ju just det som var det roliga på IS. Tokiga, bångstyriga och ibland också icke rumsrena åsikter framfördes, men det var livat på IS vill jag lova. Ni hade ju även på den tiden andra rubriker och konflikträdda eller sårbara kunde ju ta del av allt det andra. Nu är människan beskaffad på det sättet att vi är alla nyfikna av oss och vips är man inne i karusellen p.g.a. av denna nyfikenhet.
Visst har ni städat ordentligt här på IS det vill jag lova. Ja kanske städningen gick för långt. För hur det än förhåller sig, det bättre med lite skit i hörnen än ett rent h-vte! Det kan ju inte vara roligt med ett forum där det är timmar mellan inläggan och dagar mellan nya trådar.
Måste även ställa frågan, om du Göcke personligen -inte som moddare- tyckte det var roligare på den tiden det skrevs under rubriken politik?
det där med "bättre med lite skit i hörnen än ett rent h-vte!" får stå för dig Vilma.
angående att diskutera politik så har jag inget emot det.

men det är inte det som är kärnpunkten för att vi inte har den
punkten här på forumet nu.

Att ni tror att forumet inte överlever har nämts förut,
av vissa tidigare aktiva. ( eller är ni bara vilande )
som också gärna vill maila mig när man är på humör.

och att det blev tyst på forumet helt plötsligt vet de som
var mest aktiva att starta trådar varför , du får helt enkelt fråga dem
om det inte var så att ni samlade er för att sluta skriva. osv.
Men vi försöker inte avvisa någon på forumet.

men man kan ju undra om ett tiotal aktiva skribenter uppväger ett 100tal nya. tror ni inte att det kommer att väga jämnt med tiden.

men ni som säger er att ni slutar är alltid välkommna tillbaka.
vi har inget agg till er.

Men jag tycker ialla fall att ni kan fylla i med ideer om hur man kan
forma ett forum , där sådan här protestyttringar blir mindre vanliga.
snegla inte på vad som har varit, utan hur det kan bli.
om ni nu är så måna om att forumet skall vara kvar och förnyas.

Det kan ju tänkas att det kan bli bra förslag som kan gå igenom.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem