Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Forumet är tyst varför det?

Forumet är tyst varför det?

Inga nya trådar, inga inlägg, inga diskussioner - ingenting.
Vad är det som hänt?
Antal svar på detta inlägg: 197
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Nästa »

Tror det beror på trötthet av det dåliga vädret som inte är så inspirerande plus alla lediga dagar över jul o nyår.
chrille2
Trötthet el elavbrott i all sin ära men det är inte bara detta som är orsaken, nä
det är nog så att de som var flitiga skrivare inte är kvar längre därav tystnaden. Å andra sidan är vi många kvar varför startar inte vi några intressanta inlägg.
Är vi inte kapabla att skriva inlägg själva?
Eller är vi för bekväma det är kanske lättare att svara på andras inlägg!
Nu är det inte så att jag inte saknar dessa människor som inte hörs längre för det gör jag.
Jag får väl ställa mig till den skaran som mest svarar.

Kan hålla med om att det är svårt att veta vad som är tillåtet el inte fast än att moderatorerna har klarlagt detta vid ett par tillfällen.

Nää nu får vi se till att bryta tystnaden el vad säger ni! Så att det blir roligt att gå in på sidan o med spänning se vad som har blivet skrivet. Kom igen alla IS:ARE!!!
Tyvärr så är det nog så, att många av oss dragit oss tillbaka, eftersom diskussionsutrymmet har begränsats så mycket, att intresset för många har försvunnit.

Sådant som numera diskuteras kan för det mesta diskuteras på PRO möten eller i söndagsskolan, saker som förenar vuxna människor har olyckligtvis blivit bannlysta, och då får man ett Forum som inte engagerar, och som egentligen inte fyller någon funktion, glädjen och engagemanget har tagits ifrån oss. TYVÄRR
Annons
Kan hålla med i vad som sagts här. Ett trevligt forum om man har lite vardagstekniska frågor men för de lite större frågorna finns här ingen plats. Jag kände lite grann att scientologtråden som togs bort inte ens stred mot forumets regler men som ändå tystades ner. Kan iofs ha varit trådskaparens önskan att radera men det borde ha förklarats isf. Jag har dock valt att iofs ha IS kvar som startsida men i forumet känns det inte som jag har nåt att tillföra direkt. Jag vill ha lite utrymme i debatten. Ett forum som censureras på detta viset ger liksom inget. Är ganska mycket på Flashback där det förvisso modereras hårt och skoningslöst men med mycket klara regler som inte censurerar åsikter utan just det som ska styras, personangrepp, off topic etc.
Tompaxox: Gällande Scientologitråden så var den inte skapad som en frågeställningen eller på annat vis inbjudande till diskussion.

Den var formulerad som ett försvarsbrev mot ett tidigare inlägg som inte existerar här. Förmodligen direkt urklippt ifrån en tidning eller annat forum.
Det var inte ett diskussionsinlägg utan snarare propaganda. Det var dessutom andra gången som detta inlägg publicerades på IS.

Att diskutera religion kan vara OK, men då skall det utgå ifrån en fråga och vara öppet för diskussion, inte formuleras som propagande som endast är riktad till att baktala en person/organisation/samfund.
Censurera mera!
Nej, numera är den här sajten det som det var tänkt från början - en startsida! När jag loggar in nuförtiden så klickar jag direkt vidare till någon annan länk. Förr så tog jag mig tid att läsa lite roliga trådar innan jag gick vidare. Kan tänka mig att de flesta gör likadant nufölrtiden tack vare censuren. Heja Kina!
Telamundo,
Håller med om att som inlägg var det inte mycket att ha. Man kunde här ha användning för en "papperskorgsfunktion" där man låser tråden och förpassar den till det runda arkivet. Där den kan synas men inte vidare störa. Likadant kan man göra med trådar som har en frågeställning som man utan vidare kan söka reda på svaret själv med en enkel sökning på t ex Google. Likaså med upprepning av trådar, så att man tar sig lite tid att söka i forumet innan man startar en ny tråd. Man låser tråden och hänvisar till den som redan finns men det görs redan i viss utsträckning.

Jag har inga direkta synpunkter i övrigt på hur forumet sköts, reglerna är klara och håller man sig inte till dem så...

Att jag sedan kan tycka att de bidrar till att göra forumet lite uddlöst är en annan sak. Hade man lite högre i tak skulle det sannolikt göra detta till ett synnerligen välbesökt forum. Jag vet att man tidigare hade problem med vissa element och att nuvarande utformning kom till pga detta.

Men det är bara att gilla läget, man har ju som sagt en valmöjlighet...
fråga moddarna så får ni svaren de e de som styr
johanna , tozza , telamundo ni skriver ju svaren själva å nihar då mitt stöd de e så torrt att detta är de sista jag skriver tyvärr denna sida är numera en kass sida enligt min åsikt / peter
Poppo:

Det var inte min mening att du/ni som skriver skulle ta illa upp, sorry om det misstolkades, skall jobba på att skriva tydligare nästa gång.

Mvh Fullast

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem