Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Forumet är tyst varför det?

Forumet är tyst varför det?

Inga nya trådar, inga inlägg, inga diskussioner - ingenting.
Vad är det som hänt?
Antal svar på detta inlägg: 197
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Nästa »

Jag tycker att IS-Forumet är jättebra som det är nu. . Och jag hoppas vid min Gud (om det nu finns någon sådan) att ni som i mina ögon bara babblar slutar att kritisera moderatorerna och försöka störa IS-Forumet.

Starta en egen chatt-sida (om ni nu kan det) där det kan babblas om alla ovidkommande ämnen som ni försöker ta upp till diskusion. . Jag känner inte att allt bla, bla, bla som ventilerats i detta inlägg har gett något alls av värde. . Det har för mig bara varit störande att läsa allt dravel.

Gillar ni inte IS-Forum så vänd er någon annanstans där babblet kanske uppskattas. . Jag kommer inte att skriva mer om detta inlägg. . Och jag hade helst inte skrivit det här heller men tillslut kunde jag inte låta bli att uttrycka min syn på saken.
. . (gubb-dj....n)
Poppo !
Det var absolut ingen anmärkning mot dig för att du startade inlägget. . Det var bara så att jag tyckte att det blev för mycket bla, bla, bla i de svarsinlägg som följde.
. .
OK, nu blev jag trött igen.

10 aktiva skribenter är alltså sämre än 100 sovande skribenter, vakna nu !!!!

Ja, varför blev det tyst på forumet? Mycket kan ju bero på att om man hade en åsikt som inte passade moddarna så blev man ju för FxN bannad.

Och då handlade det inte om POLITIK.

Själv blev jag bannad bara så där utan någon speciell orsak och fick ett mail veckan efter om att jag inte tagit åt mig varningar och dylikt innan jag blev bannad. Mailade Daniel och försökte få ett svar och vad fick jag förutom de 2 veckor jag var bannad, jo en vecka till utan att någon säger nått.

Grattis till att det tystnat.
Annons
Fullast , att vara så långsint hjälper dig inte.
du måste blidka framåt och inte bakåt. vad är det för liv att tro att framtiden ligger bakom en.

Vad tror du vi som sitter bakom IS har gått igenom för att hålla igång
forumet och IS överhuvud taget.
skulle vi skrika ut vår ilska över taskiga mail och hot och gud F.N allt vi fått gå igenom, då hade vi behövt besökt hispan för länge sedan.

Ni har ingen aning om hur människor kan vara bakom masken.

Ni får helt enkelt ta och sansa er.
vi driver denna site ideelt och ni är våra gäster.
vill inte vi driva denna del så är det adjös för er i alla fall.

Men jag tycker ändå att ni ska kunna ge oss input,
utan att ta i så så att ni spricker.
Finns det bra förslag kan de vara realiserbara om vi har tid och ork.
Jag är inte långsint, nu tog jag en erfarenhet som jag själv varit med om, jag har som du/ni ser inte lämnat stället för det. Tog mig en promenad och skaffade mig ett eget forum men det tar som sagt tid att få folk till detta med. Koppade faktiskt lite härifrån så vill ni stämma mig så är ni välkomna, fogden jagar mig ändå, hehe.


Input å Output är som sagt inte alltid det som går ihop, men det kan funka ändå så länge de flesta biter ihop.


Jag tycker fortfarande att jag skall kunna tycka vad jag vill utan att jag skall bli ifrågasatt innan frågan är påbörjad.

Ni gör fortfarande ett bra jobb som jag sagt hela tiden då jag har gnällt på vissa saker och jag vill inte lida för vad som hänt på
"Första Sten Kastarkriget" på IS. Får ni inte input på de klagomål som kommer eller Rosorna ni får så vad FxN är det då du menar med INPUT????

Gillar IS och kommer att stanna kvar, men som så många andra så kommer jag med att hålla käften för det mesta, och bara läsa vad som skrivs utan att kommentera.



Jag tycker forumet är helt OK , man vet vad som gäller ! Jag har gjort misstag 2 gånger det första va när jag precis hade blivit medlem " blev lite lurad där " men det gick bra iaf sen va det i en tråd som är borta nu den gick faktisk för långt å jag kunde inte göra annat en att hålla me om att fallet va så så jag bad om ursäkt för MIN dumhet att följa den strömen som inte va så bra . Annars så tycker jag att det blir lite mycke att nån startar en tråd me förmodligen ett gott syfte men på nåt konstigt sätt blir det att det börjar handla om nåt annat villket har vissat sig i mellan åt vara ganska så fel väg .

Alla vet ju vad det är för regler som gäller på IS så varför bråka om det ? Som sagt det finna massor ! me andra forum där man kan snacka å bråka om allt mellan himmel å jord . Jag är på andra communitys där det finns forum å där man vet att man kan bete sig nästan som man vill å det är verkligen på gott å ont !

Jag har fått mycke bra hjälp å tips här å för mig är det värd väldigt mycke *L*
Och det tackar jag väldigt mycke för ! *L* Jag stannar här i o m att det finns faktiskt kunniga människor här å även många bra andra frågor som handlar om mycke som är viktigt , andra saker kan jag ta som sagt i nåt annat forum ! Måste tilläga att min dotter oxå har IS som startsida å hon är väldigt nöjd me den :)
God Natt
AXE ett tips gör som jag när någon eller några ventilerar kakrecept eller för mig något annat helt ointressant klicka till nästa rubrik och titta om det är något där som passar. Varför uppehålla sig här när du bara tycker det är dravel det är ju helt meningslöst!
Göcke jag tror inte det bara går att titta framåt, man måste ha dialektiska språng annars tar man med sig även det dåliga in i framtiden. Alltså, titta bakåt och lär av misstagen är mitt tips. För onekligen finns det en hel del sådana, även om jag personlgien anser att allt kan och bör diskuteras. Däremot hot, trakasserier och nedvärderingar på det personliga planet måste bannas.
Om det inte blir någon ändring så gråter jag inte för det! Jag går ändå in här för som tidigare nämts finns det kunnigt datafolk på denna site och det tackar jag för.
Avslutningsvis Göcke, jag fick inte svar på min fråga om du ansåg det vara roligare förr?
PS: Håller med Fullast att det måste vara bättre med 10 aktiva än 100 eller till och med 1000 passiva!
Förlåt att jag drog upp gamla trådar men jag kände mig tvungen att visa exempel så att ALLA förstod varför saker blev som dom blev..

Oche eftersom IS forum ligger på en Svensk server så har ju TYVÄRR Daniel och Göcke huvudansvaret att det sköts på ett bra sätt!

Annat hade det varit om forumet legat på en utländsk server som debatthuset eller forumhuset eller dicksongatan eller liknande!

I dom fallen har ju tydligen inte ansvariga något personligt åtagande eller fällas för något!

Men det är kanske "ansvariga" på andra forum lägger dom på utländska servrar, så vem som helst kan skriva "nästan" vad som helst..*suck*

Sist men inte minst brukar "icke rumsrena" eller extrema åsikter OFTA bero på utanförskap i samhället, men VEM kunde ana att det gått sååå långt!?

FÖRLÅT!
Dessutom så är det ju nog också så att både Daniel och Göcke har fullt upp med annat om dagarna så dom har nog INTE tid att sitta och moderera dagarna i ända..

Men det är bara en liten gissning!

Vilma , jag tycker inte allt var bättre förr, även om jag och Daniel närde en
förhoppning om att ha en öppen och familjär startsida/forum länge.
och diskussionerna ibland var härliga så.

med växande antal besökare så kom problemen som jag har sagt.

och problemen var de som styrde oss in till att stänga problem delarna.

Med detta vill jag säga att diskussionerna även nu är härliga.

Men jag efterlyser igen flera bra idéer på hur man skall hålla igång
ett forum så att banning eller moddning inte upptar spaltmeter på ett forum.
och då räcker det inte med att önska att det är fritt eller högt i tak
på forumet. det löser inte problemet.
är det fritt , då är det högt i tak = skribenten skall till 100% stå för det
han skriver.
och skall kunna stå till svars för det om det överskrider lagens råmärken.
Hur löser man den ekvationen?

Höjer vi ribban , hur skall ni bestraffas och bete er efter straffet.
om en överträdelse har skett?
Vi kan inte ha en ny tråd som det straffet skall diskuteras i
efter eller under tiden. om det är rätt eller fel.
osv.

MistyArrow : du har rätt i att vi har fullt upp vid sidan om
det är därför vi tog in två duktiga moddare till, som gör ett bra arbete.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem