Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Forumet är tyst varför det?

Forumet är tyst varför det?

Inga nya trådar, inga inlägg, inga diskussioner - ingenting.
Vad är det som hänt?
Antal svar på detta inlägg: 197
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Nästa »

MistyArrow , som jag skrev tidigare , bra förslag tittar vi på
men om de blir realiserbara är en annan fråga.

Zacko ; du läste tydligen bara vad du ville.
man skulle faktiskt kunna ha en rubrik med bara /ordet fritt/
det täcker in allt.

Men det beslutet slog vi bort.
Jag anser att den här tråden öppnat upp IS betydligt! Nu går det faktiskt att diskutera, sjukvård, fackavgifter och mycket annat. Jag tror att denna tråd blev en vinna vinn-tråd för alla!
Jag har hittils tyckt att forumet sköts bra och har haft förståelse för att forumet som sådant inte är en demokrati och att vi deltagare inte har rättigheter, bara skyldigheter. Så är det.
Men vi är också kunder och som sådana har vi en viss makt, godtar vi inte produkten så köper vi den inte. Utan deltagare "kunder" vad är IS då?
Bara slöseri med plats och tid.
Men nu reagerar jag på att vissa trådar stängs helt utan vettig motivation.
Exempelvis "vad kostar en ren" . Trådstartaren har i princip fått de svar som går att få vad gör det då att tråden finns kvar och lever med lite sidospår kring rennäringen och samer. Jag kan då för min liv och kniv inte se en anledning att stänga. Ett forum utan nerv som bara vill vara trevligt och byta kakrecept blir aldrig en hit.
Om man inte får vädra åsikter på ett vettigt sätt skit då hellre i att ha ett forum på Is överhuvudtaget, elller ha bara en kategori, datorer. den funkar ju åtminstone. Det blir ju lite meningslöst annars. Vem fan längtar hem till datorn för att se om nån har skrivit om sin senaste favoritfilm eller har hittat ett nytt sockerkaksrecept, inte jag. Jag vill läsa om nån har nått giftigt svar på hur rennäringen sköts eller om Mona Sahlin kan tänkas bli en bra partiledare. Eller om den alltför stora kriminaliteteten i Malmö stad.
Men risk för att bli cencurerad så gör et studiebesök på :
http://www.antikviteter.net/antikprat/ fliken allmänt.
Där får man spåra ur och snacka om ditt och datt, fastän det är ett antikforum. Jag heter Janne R där.

Snälla moderatorer, om ni cencurerar, ta då bara bort länken, inte hela inlägget
Annons
White_Trash ,
nu är den senaste tråden låst och med det är det slutsnackat om varför och hur den låstes.
Jag tänker nämligen inte ta upp en hel helg till för att älta samma saker igen.
White_trash:

Inse nu en sak!

Göcke och daniel samt andra har "INTE TID" att moderera...DÄRFÖR är det som det är!

Jag gissar att det finns andra skäl också!

Om man ser "igenom saker" så fattar man ganska snabbt varför det är som det är!

Det är bara leva med det och så var det med det!

Göcke!
Varför låsa tråden om "Priset på en ren"?
Jag kan inte riktigt förstå vad det var som låg bakom Ditt beslut. De ord Du skrev som kommentar till låsningen var:
"jag tror ni har tappat trådens fråga igen. så nu stänger jag denna"

Det var ju inga påhopp, snuskigheter, elakheter e d i kommentarerna. Endast lite "smågnabb" med ord. Och det måste väl i allsin da´r vara tillåtet.

Låt inte Forum bli tyst igen!
Poppo!

Jag förstår Göcke till 100 %. Det blev ju bara "goja" av alltihop. Jag har
fått varningar om att man kan inte skämta om allt. Jag är faktiskt 67 år,
och jag vet när man kan skämta om saker och ting. Men jag har misstolkat
ett inlägg och fick "bannor" för det. Men hur många inlägg har jag. Jag leder
nog ligan. Men ett misstag, och du är torsken. Är jag inte betatestare före
år 2075, så hoppar jag av IS. He,he

Men när en älg blir ren är ju rena " sandlådan".

En ren är värd 1700:- om den rivs av en varg. Körs den över av tåget får
dom visst 500:-. Jag gjorde min repmånad i Boden. Renskav varannan dag.
Det är inte så gott som det utmålas. Tro mig!!
Leiake,
Jag är snart 69 år och tänker också fortsätta att framföra mina åsikter om IS.
Några "bannor" är jag inte rädd för.
För övrigt anser jag att det inte blev bara "goja" av tråden.
skönt att jag inte är ensam om att tycka att stägning av ren tråden var helt obefogad och rentav obegriplig. såvida inte göcke är same, då blir det ju plötsligt solklart.
a jag begriper inget om man vill stänga min öppnade vad kostar en ren.
Helt ok att stänga den eftersom jag inte kan få ett pris men samtidigt finns det inte något politisk eller rasistiskt påhopp. Vi har ju lärt oss nu.
Vill ju gärna påpeka att moderatorerna gör ett bra jobb men ibland kanske det blir lite konstigt när dom låser en tråd mitt i debatten.
Fattar inte heller inlägget av Leiake ” Jag förstår Göcke till 100 %. Det blev ju bara "goja" av alltihop. Jag har fått varningar om att man kan inte skämta om allt. Jag är faktiskt 67 år,
och jag vet när man kan skämta om saker och ting. Men jag har misstolkat
ett inlägg och fick "bannor" för det. Men hur många inlägg har jag. Jag leder
nog ligan. Men ett misstag, och du är torsken. Är jag inte betatestare före
år 2075, så hoppar jag av IS. He,he
Men när en älg blir ren är ju rena " sandlådan".”
Vem har skrivit något om en älg? Och vem skriver om sandlådor eller dylikt?
Jag fick ju ett bra svar och hittade en bra länk om priser på matlänkar.
Hittade till och med ett sätt att underhålla mina lappskor (lappskor kanske inte är politiskt korrekt men ändå)
Sedan förstår jag inte heller White_Trash
"skönt att jag inte är ensam om att tycka att stägning av ren tråden var helt obefogad och rentav obegriplig. såvida inte göcke är same, då blir det ju plötsligt solklart."
Varför skulle den bli solklar om Göcke var en same?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem