Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Forumet är tyst varför det?

Forumet är tyst varför det?

Inga nya trådar, inga inlägg, inga diskussioner - ingenting.
Vad är det som hänt?
Antal svar på detta inlägg: 197
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Varför dör inte forumet helt och hållet?
Sitter och lider med er som får ta del av moderatorernas dåliga skötsel av forumet.
Att spamma ett forum är att starta samma tråd/fråga på flera ställen. INTE att skriva många inlägg i en tråd eller ett forum.
Att sen låsa trådar för att man som moderator anser sig veta när det är nog är också fel sätt att agera.
En tråd ska låsas om den övergår i förtal, påhopp mm. Inte pga att en moderator tycker att den inte ger något mer. Om några babblar på i vänlig trevlig ton ett tag gör inte någon ont. Den kommer troligtvis självdö då något nytt intressant dyker upp. Ungefär som man sitter å tjötat skit efter jobbet, inte f.. kommer chefen in å säger
Nä nu får ni sluta och gå hem!

Efter att ha varit smått inaktiv under ett tag ser jag numera tydligt hur dåligt mottagande vissa medlemar får. Men jag ser även att vissa medlemmar sköter sig dåligt. För en sak som jag är benhård med på det forumet jag är admin på är att, om jag kommer i en disskution med en medlem så SKA den biten skötas via mail el. msn/icq, inte öppet för alla. Om en medlem vill ta ut disskutionen bland alla andra ser jag det som ett bevis på att personen inte klarar av det utan vill ha backning från andra i sina åsikter.
Ringer man runt vänner och bekanta så fort man har en dispyt med någon?
Nej tror inte det, så varför ska det vara så på ett forum?

När en moderator låser en tråd pga att han/hon personligen inte gillar vad som skrivs gör han/hon ett misstag. Bryter en medlem mot forumets regler har moddaren rätt att låsa tråden el. varna eller vad nu det är.
Men bara för att man personligen inte gillar det som skrivs är inte rätt grund att stå på.

I trådar som har med frågor om hjälp mm kan det vara bra att låsa då svaret och förklaring har framkommit. Varför? Jo det underlättar för dem också vill veta svaret. De slipper läsa igenom massa dravvel och får på så sätt ett snabbt svar.

Ni som bannas, får varningar för att ni skriver mycket. Jag lider med er!
Ni som spammar, vilket jag inte har sett någon göra här inne, ni förstör för andra.

Ja nu dröjer det 2mån tills jag är tbx så räkna inte med att jag svarar på inlägg grundat på detta långa
Starta någon rolig tråd istället och babbla på, ni gör inget fel så länge ni håller till ämnet
Ingen ide Huckleberry.
håller med dig Huckleberry, totalt maktfullkomligt beteende.
Argumenten håller ju inte, man kan väl inte rangordna vilka inlägg som är viktigare än andras. Vad säger att deltagarna i Myr tråden kunde hjälpa till i dator avdelningen? De som kan hjälper ju till, det är ju ingen chat man hinner gott och väl att skriva i flera trådar, så argumentet att det tar tid från de andra trådarna faller ju. Det tar ju ganska lång tid mellan inläggen här. Förvirringen är total, man vet ju inte vad man får skriva om, inte politik, inte myror. Älsklingsämnet datorer är viktigast och admin kan stänga andra trådar till förmån för den.
Jag har förståelse för att Forumet inte vill ha politik,religion som ämnen och det har Forumet all rätt att stipulera.Bara att respektera.
Men myror???? trams??? roliga historier??? Hur kan det gå snett?
Renar får inte heller diskuteras, snart bara datorer kvar och jag misstänker att inom kort får det bara diskuteras Dell datorer.
Jag tror det har gått prestige i frågan helt enkelt.
Annons
Är det nån som vet hur het en älg kan bli?
Jag tror det är dags att stänga denna tråd. Eller hur?
Vi kommer nog inte längre.... det blir bara en mängd påhopp isf tror jag.
Det får vara bra som det är, vi har ju ändå ventilerat frågan ett antal gånger och jag själv ser fram emot ett fortsatt ÖPPET Forum.
Öppet??? yea yea, whatever.
Alla är vi lyckliga i vår tro. Men håller med denna tråd har nog gjort sitt.
Stänger härmed tråden på trådskaparens begäran.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem