Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Forumet är tyst varför det?

Forumet är tyst varför det?

Inga nya trådar, inga inlägg, inga diskussioner - ingenting.
Vad är det som hänt?
Antal svar på detta inlägg: 197
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Nästa »

Är det bara jag som ser humorn i det här?

"Forumet är tyst...." har 13 sidor med inlägg!
Göcke:

Du efterlyser hur man kan hålla i gång ett forum...

Ok..Jag tror det behövs fler ämnen!

Natur är ett ämne jag kommer på..

Nån med bra exempel på ämnen? (ej politik)

Sport är ett annat ämne jag kommer på..

Spel och nöjen är också ämnen.

Sex och samlevnad är ytterligare ett.

(hann inte uppdatera)
Annons
Göcke jag tackar för svaret!
Problemet är anser jag att vi som bara skriver inte vet hur lagstiftningen ser ut. Det enda jag vet är att Flaschback åkte på en rejäl smäll för några år sedan efter att ha släppt igenom allt. Dock vad jag vet har Debatthuset klarat sig, men det kanske beror på att de ligger på en utländsk server m.a.o. okunskapen inom lagområdet är för stort för att jag skall kunna tipsa om bra idéer. Jag har bara en önskan och det är att en rubrik kommer till, nämligen Politik och Sverige har ju en lag om yttrandefrihet som är vittgående. Jag förstår om ni inte öppnar upp för politik eftersom det tydligen har förkommit hot och trakasserier mot er och andra, men då är det väl bara att stänga av en sån person permanent. Det gör dom på Debatthuset ifall någon inte följer det som rekommenderas efter två varningar. Här finns det möjligheter för er modds att om hot eller trakasserier av en eller flera personer förekommer blir det inga varningar utan direkt avstängning permanent. Det är det enda förslag jag har, men som sagt hur det än blir tittar jag in på IS och tar del av den datakunskap som finns här. Tack för mig!
På tal om politiska debattforum så är det MASSOR just nu på aftonbladets forum som diskuterar/debatterar!

Jisses!

I tidningarna har dom börjat mer och mer att ha debattforum och där kan man vädra sina åsikter hur mycket som helst!
Jag har också varit inne på olika debattforum där många är med och har synpunkter på både det ena och det andra.
Men den typen av diskussioner anser jag inte hör hemma hos IS. På bl a kvällstidningarnas debattsidor är det mycket sk-prat och jag tror att många bara skriver för att synas, utan någon egentlig tanke på vad man skriver och varför.

Efter alla svar i denna långa tråd, anser jag nog att på den nivå samtalen (debatt är nog fel ord) hålls hos IS, för tillfället i alla fall, är helt OK. Dessutom har vi fått några klarlägganden/regelverk från Göcke och Daniel.
Ni kör vi vidare och framför våra åsikter, vilka de än må vara, när vi känner för det.
Eller hur?
huckleberry
ja bara "ler " åt din sk kommentarer hehehehe
ja bara säger de
Nu lägger jag mig i igen trots att jag hade bestämt mig för att inte göra det... Jag kan tyvärr inte låta bli längre... Allt jag skriver är bara mina egna tankar och funderingar. Jag vill alltså poängtera att jag inte på något vis tror att jag sitter inne med någon sanning eller lösning...

Jag funderade också på om det inte skulle vara käckt med flera rubriker. Då skulle det bli lättare för både moderatorer och oss andra vanliga dödliga att konkret se vad som är ok att skriva om. Ledningen för IS skulle också enklare kunna styra och inrikta innehållet i forumet åt det hållet man vill. Hellre många rubriker där det är väldigt tydligt vad som skall avhandlas än få rubriker där det är otydligt vad innehållet får lov att handla om.

Är problemet egentligen verkligen att politik har blivit förbjudet att diskutera?
För mig är det inte så. För mig känns det som ett mycket större problem att jag inte riktigt vet vad som är okej att skriva om. Personligen hade jag nog inte vågat starta en tråd som Micke03 gjorde nyss om sjukvården. Jag ser absolut inget fel i den tråden, utan tycker det är ett mycket bra och relevant ämne att diskutera. Likadant skulle jag kunna tänka mig att diskutera exempelvis skolan i dagens Sverige. Frågan är om det är okej eller inte? När ÄR det politik eller när BLIR det politik av det?

Jag är också nyfiken på hur ni moderatorer jobbar med modereringen. Sitter ni och läser igenom alla inlägg aktivt hela tiden?
Hur fungerar "rapportera tråden"-funktionen? En idé kanske kan vara att utöka denna funktion så att man också kan ha möjligheten att "rapportera inlägget" om man anser att det skrivs något olämpligt. I varje inlägg t.ex under författarens namn och datumet skulle man kunna ha den funktionen. Dessutom om man som användare ser funktionen bättre kanske man lättare tänker på att använda den. Det finns ju en hel del vettigt folk här som säkert skulle kunna vara en tillgång genom att rapportera relevanta övertramp vilket också skulle minska arbetsbördan för er.

Påföljder om moderatorgruppen finner det befogat skulle kunna vara tillsägelse/r (vid små felsteg), varning/ar (vid stora felsteg) och avstängning (vid klavertramp). Här kanske minst två moderatorer skall ge påföljd i samråd med varandra. Då behöver det inte bli massa tjafs om personliga åsikter, Stalin och DDR mm .

Sist men inte minst önskar jag att också Daniel som högsta höns visar sig i denna tråden och inte bara låter Göcke agera talesman. Det hade känts seriöst och bra!

Tackåhej
andreas:

Reglerna är mycket enkla här på IS! Ha bara samma åsikt som Göcke, så går allt bra!
Den kommentaren var onödig. Riktigt så är det väl inte.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem