Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Forumet är tyst varför det?

Forumet är tyst varför det?

Inga nya trådar, inga inlägg, inga diskussioner - ingenting.
Vad är det som hänt?
Antal svar på detta inlägg: 197
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Nästa »

Om det är som bl.a. Wilma skriver så tycker jag också leiake ska återvända.
Jag har inte själv varit med så länge men en människa med humor och finurligheter är väl aldrig fel?
Så länge det inte sårar någon eller att det går till personliga angrepp!

Men, rätta mig om jag har fel, är inte moderatorn skyldig att se till att ingen blir påhoppad!? Jag vet inte!

Kram Mirran
Jag tycker att IS ligger på "lekis"nivå! MAn kan prata och diskutera politik, religion, mm mm mm utan att gå till personangrepp, man måste ju får ventilera sina åsikter. Tänk om hela samhället såg ut som IS, hur kul vore det! Det kan ju bli hög volym ibland men det e ju normalt. Plocka ut och bort dom som inte kan föra sej istället....
Som sagt så e IS en jäkligt bra startsida men forumet kommer självdö!!
Tintin
Som sagt var...

Jag hade efterlyst lite fler kategorier eftersom Göcke frågade efter tips och jag trodde i min vildaste fantasi att det skulle bli lite "UPPDATERINGAR" efter nyår, men ack vad fel jag hade!

Jag gav även lite tips på kategorier i denna tråden man kunde ha på IS men..men...

Jaja...

Ce´ la vie..
Annons
som vi har skrivt så många gånger förr, vi tar till oss bra förslag.
men att de realiseras över natten har vi aldrig sagt.

Det finns en önskelista
där finns vissa saker som prioriteras högre än andra.

Angående flera kategorier så blir forumet inte bättre för det.
Det är ju ni som skriver som gör forumet, inte kategorierna.
Göcke: Du har fel!!

Jag tycker din argumentation i inlägget ovan om att det är vad som skrivs som gör forumet och inte kategorierna som gör det känns lite konstig.
Du måste ju också tänka på att det även handlar om VAR saker skrivs någonstans. Då är tydligheten väldigt viktig. Några få kategorier tillsammans med många underrubriker tror jag på!

Har du en underrubrik som heter "modelljärnväg", en som heter "datorsupport" och en tredje som heter "favoritrecept" så tror jag att det skulle dröja mycket länge innan folk kom och gapade ut sina politiska åsikter eller annat irrelevant i någon av dessa rubriker.

Fler kategorier med underrubriker vore alltså bättre både för skribenter och moderatorer.
Göcke:

Jag blir så trött på dig som moderator. Med din argumentation så skulle det alltså räcka med EN kategori? Snacka om ett dött forum!!!
När ska Daniel börja reagera på dig!!!!!
Zacko , visst skulle det räcka med en Rubrik som bara hette
Forum
kort och gott och ni skrev i den.

Men den bredden fungerade inte.

Argumenten som ni ansluter er sak för är
att det skall in med mer politik, och högt i tack osv.
och det har vi också nämnt att vi inte öppnar upp för i dagsläget.
Vi har också skrivit varför.
Göcke:
Jag hoppas verkligen inte att du inkluderar mig när du skriver att syftet för argumentationen är att få in mer politik och högt i tak. Jag har en helt annan anledning och det är att jag vill veta vad som är ok att skriva om utan att behöva få en smäll på fingrarna och höra att "sånt här får du inte diskutera här"...

Jag har försökt vara väldigt saklig och konstruktiv i mina argument men det gick visst inte fram... I mitt inlägg på sidan 14 skriver jag såhär: "Är problemet egentligen verkligen att politik har blivit förbjudet att diskutera?
För mig är det inte så. För mig känns det som ett mycket större problem att jag inte riktigt vet vad som är okej att skriva om."

Läs gärna hela inlägget om du vill!
Göcke:

Nä, "våra" argument är SAMHÄLLSFRÅGOR! Du vet, sådana frågor man diskuterar i vardagslivet. På mitt jobb diskuteras det INTE kakrecept, eller vilken snöslunga man ska köpa (även om sådana trådar är intressanta för vissa och som också hör hemma på ett allmänt forum)

Sedan förstår jag dig inte (som vanligt)
Du skriver "visst skulle det räcka med en Rubrik som bara hette
Forum" Sedan skriver du "Men den bredden fungerade inte"
Alltså, krävs det flera Rubriker (som du skrev inte behövdes) och inte FÄRRE (som du skrev skulle fungera, men inte fungerade) Hu ge da mig. jag börjar få Göcke-sjukan... yr i hela mössan!
Göcke:

Jag har heller INTE förespråkat politik!

Men kolla dom råd på kategorier i denna tråd jag givit!


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem