Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Forumet är tyst varför det?

Forumet är tyst varför det?

Inga nya trådar, inga inlägg, inga diskussioner - ingenting.
Vad är det som hänt?
Antal svar på detta inlägg: 197
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Nästa »

mrTaco:

Vad i mitt inlägg får dig att tro att jag inte vet vad jag pratar om??
Skulle bara vara intressant att höra!
Jag har under det senaste året inte sett någonting egentligen som liknar en ohyfsad debatt. Visst, lite hugg här och där men det är ju inte värre än vår vardag i övrigt. Tror inte det är någon här som inte klarar av att föra en vettig diskussion. Att vi har olika åsikter är ju motorn i en diskussion. En del kan ha lite svårt att acceptera andras åsikter och vill till varje pris omvända motparten och det är väl där som det möjligen kan spåra ur.

Det är ju här moderaten(häpp!) kommer in. En tillsägelse, om inte den följs, bara att banna (stänga av) den användaren. På vilken tid är upp till mod. att avgöra. Det är ju egentligen regeln om politik som är kärnfrågan här. Religion står det inget om i reglerna. Att man för en konversation som civiliserade människor kan ju inte vara några större problem här än irl. Det brukar ju visa sig ganska snart om någon inte kan föra sig och det handlar i regel bara om ett ytterst litet antal element.

Politik är ju en så stor del av vår vardag och som tozza skriver ovan, det är svårt att undvika att komma in på det.

Scientologtråden som togs bort var ju som Telamundo skrev inte ett debattinlägg utan nåt helt annat och togs med all rätt bort.

Vi behöver inte lära oss någonting, vi kan diskutera som vettigt folk. Den som förstör ska bort, så enkelt är det. Lite mothugg måste det få vara, men på ett civiliserat sätt. Det kan gott vara en lite rå men hjärtlig ton. Smileys finns och med dem kan man nyansera väldigt bra så att ingen ska behöva känna sig kränkt. Om det ändå inträffar så är det väl inte svårare än att be om ursäkt?

mina 0,02 $ av åsikt
tozza, vi kanske skulle starta en distanskurs i "Konsten att debattera"
Annons
Måste lägga mej i för en gångs skull.
När det gäller t.ex. forum generellt tror jag att det vanligaste är att man kollar runt och väljer det som passar bäst.

Problemet här är att utformningen av denna startsida lockar en viss typ av människor, den är ganska komplett när det gäller länkar till många olika typer av siter, den är seriös, inga stora blinkande ikoner, ingen sexreklam m.m.

Denna samling av människor är troligen vuxna, tänkande människor med frågor och tankar om samhälle, liv, politik, ekonomi osv. Det är då ganska självklart att man hoppar in i det forum som ligger närmast - dvs detta forum.

Av anledningar som ingen har med att göra utom de ansvariga för siten, har man bestämt sej för att inte ha med en viss typ av diskussioner. Kanske trist, men så är det.
För min egen del använder jag internetstart som startsida av praktiska skäl, den har det jag behöver och det som saknas kan jag lägga upp egna länkar till. Forumet är för mej en biprodukt, vill jag diskutera något letar jag upp ett forum som passar mina frågor. Det är ju inte så att någon tvingat någon att hålla sej till detta forum och inte vara "otrogen" med något annat forum.

Mitt förslag är alltså, välj den startsida som passar er bäst, välj ett forum osv.

Tack för en suverän startsida!

/Gandalfgrey
Joanna: Ja varför inte, det hade kanske blivet riktigt roligt.
Forumet är tyst varför det?

Tänk att denna enkla fråga kunde få en sådan fart på oss alla. Detta visar väll att det finns ett verkligt engagemang och vilja, att se till att denna sida fortsätter att utvecklas. Är det så att vissa inte längre vill vara med eller av andra orsaker lämnar detta forum, är det mest synd om dem, eftersom de missar så mycket bra.
Så jag hoppas att detta forum fortsätter att ha kvar det regler de har.

devonrex
gandalfgrey, svårt nicknamn! Visst har du rätt...men man har lärt att känna så mycket folk här så man vill ju så jättegärna ha forumet kvar.

Jag tror att "moddarna" har stor koll på hur vi utvecklar den här tråden. Tystnaden är nästan lite kuslig, men den är beräknande. Vi har för tillfället fått fria tyglar så dom ser hur vi klarar av den här tråden utan deras inblandning. Tror jag i alla fall.
devonrex....är inte det en hundras?
Nej, devonrex är en kattras såg jag nyss. Ja men va fanken det är nåt på fyra ben i alla fall.
Tompaxox, ditt inlägg var ett av de mest balanserade och förtroendeingivande jag har läst. Jag håller fullständigt med dig i allt du säger, speciellt det du säger om avstängning av missbruk vad gäller de regler som finns, men som du också säger, en politisk diskussion mellan vuxna medborgare har egentligen inget skäl att urarta, skulle den ändå göra det så har ju moderatörerna oinskränkt makt att vidtaga åtgärder.

Jag tycker som de flesta att detta är ett urmärkt forum, men för att hålla intresset vid liv borde man kunna höja ribban en aning, för visst är det mer lockande att delta i en vuxen debatt, än att diskutera personliga ärenden såsom det för det mesta handlar om.

Önskar alltså att bli behandlad mer som en vuxen individ, t.ex skulle det vara intressant att få diskutera de senaste ärendena i riksdagen och de olika partierna, det hade gett en härlig krydda åt vårt Forum.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem