Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Historiedags

Historiedags

Frukostdags


En make stekte ägg till frukost åt sin hustru.

Plötsligt kommer hustrun inrusande i köket.

- Försiktigt, säger hon, FÖRSIKTIGT! Sätt i mer margarin!
Du steker för många åt gången. FÖR MÅNGA!
Vänd dem! VÄND PÅ DEM NU!
Det behövs mer margarin. Åh, herre gud!
VAR ska du få plats med MER MARGARIN?
Dom kommer att fastna! Försiktigt... ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 413
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 Nästa »

En gubbe med emaljöga satt och åt soppa en dag, plötsligt
tappade han ögat i soppskålen och råkade svälja det.
Nästa dag hade han ont som fan i magen och en
rejäl förstoppning, så han sökte upp en läkare.

Läkaren undersökte honom, tittade i hans rövhål och utbrast:

- Det är inte undra på att du har förstoppning!
Du har ju för fan folk därinne!
Hahha,,,,Mimmi, lika som alltid, du kan roa folk. Undrar hur han fick ut det sedan? Ögondroppar kanske? Jag läste just i en tidning att om du vill ut i svampskogen och inte har bil eller så löser det sig ändå, du kantarells-bussen. Och om det inte finns en sådan så får du ta sporvagnen. Trevlig kväll. L.
En ung dam sitter i ett flygplan och bredvid en präst...

- "Fader", sa hon "kan jag be om en tjänst?"

- "Visst, om jag kan, mitt barn." ...

- "Jo, det råkar vara så att jag köpte en mycket dyr och speciell Lady Shaver som aldrig har använts av någon kvinna och jag räknar med att behöva betala tull för den, och dessutom skulle det vara pinsamt för mig att visa den. Kan du kanske dölja den under din dräkt? "...

- "Jag kan göra det, mitt barn, problemet är bara att jag inte kan ljuga, men jag ska nog komma på något."

Ja, ja tänker den unga damen, det är det enda alternativet jag har, att ge prästen Lady Shavern.

På flygplatsen fick prästen frågan om han har något att förtulla.

- "Från huvudet och ner till midjan har jag inget att förtulla, mitt barn!", försäkrar prästen.

Något förvånad frågar tullaren:
- "Och från midjan och ner?"

- "Där nere", sa prästen, "har jag en apparat som kvinnor aldrig har använt".

Då skrattar tulltjänsteman och ropar: "Nästa ....."
Annons
Hahahahaha,,Mimmi, den satt igen. Undrar vad prällen fick för den lilla tjänsten? Men han var en smarting i alla fall. Hej o hå Mimmi. Hälsn. L.
FY...Jag HATAR hästar ...jag kommer ALDRIG mer att sätta mig på en...allvarligt, jag höll på att dö ...den spatta ur totalt...

Tack till securitas-vakterna i köpcentret...som kom springandes
och drog ur kontakten

Mimmiiiiiiiiii,hahahaha du e otrolig, kvällens godaste skratt. Vilken tur att vakten kom dit alltså. Den va bra du ha en skön tid Mimmi. Hälsn. L.
Tack å ha're bättre ....Natti natti å sov gott när det är dags
Fyra män sitter på anställningsintervju och chefen frågar männen:
- Vad är det snabbaste ni vet?
Den ena mannen svarar:
- En tanke, den poppar upp i huvudet utan förvarning, plötsligt finns den bara där!
Den andra mannen svarar:
- En blinkning, den kommer och försvinner utan att man märker att den skett!
Den tredje mannen svarar:
- Ljuset, i samma ögonblick man slår på strömbrytaren så finns bara ljuset där!
Chefen tror sig ha funnit sin man då ljuset är det snabbaste han själv kan tänka sig, men han vänder sig till den fjärde mannen som svarar:
- Diarré!
- VA? utbrister chefen.
- Jo, svarar mannen, härom dagen körde det till i magen och jag sprang mot toaletten men jag hann varken tänka, blinka eller slå på lyset innan jag sket ner mig.
Hahaha. Mimmi, hårda bud att vara lös där. Läste just en annan liten sak här . En soldat säger: Hör nu Kapten, jag kan inte dela hytt med major Karlsson !! Varför inte det då, är herr Jönsson antimilitarist? Nej, men major Karlsson är major i frälsningsarmen och heter Augusta i förnamn. Så det kan vara, hehe, ha en skön kväll hälsn. L.
HJÄLP! (Vad ska jag göra?)

För några nätter sedan (i torsdag, faktiskt) va' jag på julfest med några arbetskamrater. Måste erkänna att det blev några öl och brännvin, och ett mycket bra vin till maten.
Eftersom jag insåg att jag var "överlägset" förbi gränsvärdet för alkohol i blodet, beslutade jag att ta en taxi hem .....

Som väntat hade polisen storkontroll på promille! Men eftersom det var en taxi, vinkades den förbi. Jag kom säkert hem, vilket var lite överraskande ....
Jag är fortfarande inte helt säker på var jag tog den här
taxin från och vad jag ska göra med det nu?
Den är fortfarande i mitt garage...



Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem