Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Historiedags

Historiedags

Frukostdags


En make stekte ägg till frukost åt sin hustru.

Plötsligt kommer hustrun inrusande i köket.

- Försiktigt, säger hon, FÖRSIKTIGT! Sätt i mer margarin!
Du steker för många åt gången. FÖR MÅNGA!
Vänd dem! VÄND PÅ DEM NU!
Det behövs mer margarin. Åh, herre gud!
VAR ska du få plats med MER MARGARIN?
Dom kommer att fastna! Försiktigt... ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 413
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 Nästa »

Ärekränkningsmål i tingsrätten:
Domaren till den åtalade; "Nå hur var det nu, sa ni att kamrern var en träskalle?"
Den åtalade; "Nej det gjorde jag inte, jag sa bara att han skall passa sig om en hackspett kommer förbi."
Det började bli trångt uppe i himlen, så det bestämdes att endast de som hade haft en riktigt dålig dag när de dog skulle släppas in. Sankte Per stod som vanligt och tog emot de som ville komma in: “På vilket sätt dog du?”, frågade han första mannen för dagen. ... “Åh, det var hemskt”, svarade mannen. Jag var säker på att min fru hade En affär så jag åkte hem för att ta dem på bar gärning. Jag...... letade i hela lägenheten, men kunde inte hitta honom någonstans, så jag gick ut på balkongen - vi bor på åttonde våningen - och där hittade jag honom hängandes på utsidan av balkongräcket. Jag hämtade en hammare och slog honom över fingrarna - han ramlade ner men landade i ett stort buskage, så jag gick in och rullade kylskåpet över räcket så att det landade på honom och krossade honom. Påfrestningen av att göra allt det där gav mig en hjärtattack så jag dog knall och fall. Sankte Per kunde inte göra annat än att hålla med om att mannen haft en ganska rutten dag och eftersom det var ett svartsjuke-mord han hade begått så bestämde sig Sankte Per för att släppa in honom. Strax därpå kom det en till man. “På vilket sätt dog du?”, frågade Sankte Per. “Usch, det var riktigt hemskt” svarade mannen. “Jag gjorde Aero-Bics på balkongen till min lägenhet på nionde våningen, när jag plötsligt stukade foten och halkade över räcket. Jag lyckades dock få tag i räcket till balkongen våningen under, men då kom det någon jävla galning och började slå mig över fingrarna med en hammare. Lyckligtvis landade jag i ett stort buskage när jag föll, men då öste killen ett kylskåp över mig så att jag krossades och dog. Sankte Per skrattade gott åt historien och släppte in mannen. Medans han fortfarande torkade tårarna ur ögonen kom det en tredje man. Sankte Per harklade sig och frågade i vanlig ordning… “Berätta om dagen du dog.”. Mannen började sin historia… “Okej, tänk dig följande: Jag sitter naken och gömmer mig i ett kylskåp…”
FÖRDELAR MED Att VARA 40+ OCH PÅ VÄG MOT 50, 60,70 o 80!


1) Kidnappare är inte särskilt intresserade av dig.
2) I en gisslan-situation är du troligtvis en av de första som blir släppt.
3) Ingen förväntar att du springer - nånstans- överhuvudtaget.
4) Folk som ringer kl.09 på morgonen, kan gott få fråga: " Väckte jag dig?"
5) Folk ser inte längre på dig som en hypokondriker.
6) Du har inte mer att lära dig på det hårda sättet.
7) Något av de sakerna du köper nu, håller resten av livet.
8) Du kan klara dig utan sex, men inte utan dina glasögon.
9) Du ser inte längre en fartbegränsning som en begränsning.
10) Du har slutat med att hålla magen inne, oavsett vem som går förbi.
11) Dina hemligheter, som du delar med vänner, stannar kvar hos Dom.För Dom kan inte komma ihåg Dom.
12) Antalet nya hjärnceller du får, är äntligen nere på en nivå som du kan hantera.
13) Du kommer inte ihåg vem som har sänt dig denna listan, men skicka den vidare innan du glömmer det... `=))
Annons
Lille pojken ligger i sängen och ska sova,
Tröttheten kliar i ögonen, varför han frågar sin mamma
Varför kliar mina ögon på kvällen?
Det är John-Blund som gör detta. svarar hon.
Efter en stund säger pojken.
Han John-Blund....han är bög va?
Varför säger du så? frågar mamman
Jo för nu är han i röven på mig också.......
Stiltje på humorfronten?

Den lille indianpojken kom fram till sin pappa hövdingen och sa:
Hur går det till när man döper barn i våran stam ?
Min son, sa fadern, det beror på vad som hände eller vad någon
gjorde just då barnet blev till. Åskan gick till exempel när din
syster blev till och följaktligen fick hon heta "Lilla Åskan".
Då din äldre bror blev till låg vi i strid med Apacherna och hade vunnit slaget vid Big Horn, så han fick namnet "Stora slaget".
Är det något mer som du vill veta, "Spruckna gummit" ?



Den var kul!


Vi kör samma stil i Sverige.

- Mamma varför heter jag Vilgot?
- Pappa ville och mamma tyckte det var gott.

Två kompisar löser korsord tillsammans då den ena säger:
Kvinnligt könsorgan?
Lodrätt eller vågrätt?
Vågrätt?
Då är det väl munnen...
Ingarm! Den var bra!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem