Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Historiedags

Historiedags

Frukostdags


En make stekte ägg till frukost åt sin hustru.

Plötsligt kommer hustrun inrusande i köket.

- Försiktigt, säger hon, FÖRSIKTIGT! Sätt i mer margarin!
Du steker för många åt gången. FÖR MÅNGA!
Vänd dem! VÄND PÅ DEM NU!
Det behövs mer margarin. Åh, herre gud!
VAR ska du få plats med MER MARGARIN?
Dom kommer att fastna! Försiktigt... ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 413
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 Nästa »

Gud vad mycket sexism det förekommer i alla skämt Finns det inget könsneutralt? Vågar nästan inte skratta :) Men kul är det haha. http://bit.ly/h0csd7
"malle"...nja...begreppet "sexism" skall tolkas som "nedvärderande /diskriminerande beroende på kön och gäller främst kvinnor". Så föddes begreppet.

Jag hoppar över vidare personliga åsikter om det. Men här på IS är det minst 50-50 då det gäller drift med kvinnor & män. Och med glimten i ögat...vem vill ha det "könsneutralt"?...
Stort Tack till alla bidragsgivare med sina historier och jag skrattar gärna o högt. Både åt mitt eget kön o kvinnors. Må Gott! =)

Maskerad?

Kal gick till affären som säljer maskeradkläder och frågade om de hade några fikonlöv, eftersom han tänkte gå på maskerad utklädd till Adam.
– Javisst, sa biträdet och tog fram ett fikonlöv.
– Det går inte, sa Kal, jag måste ha ett mycket större än det här.
– Okay, sa biträdet, här har du ett mycket större.
– Det är också för litet, jag måste ha ett mycket större.
– Jaha, sa biträdet, det här är det största vi har.
– Nä, sa Kal. Det är tyvärr inte stort nog.
– Jag är mycket ledsen, sa expediten. Ni får nog gå på maskeraden utklädd till något annat.
– Jag som så gärna ville gå som Adam – nu vet jag inte … har du något gott råd att ge mig?
– Jo, om jag vore som du grabben, sa biträdet, så skulle jag bara hänga den löst över armen och gå som bensinpump.
Annons
En gammal gumma kom gående med två svarta sopsäckar på släp i var hand. Det var ett litet hål i en av säckarna och en hundralapp kom utfarande.
Detta observerades av en polis som hejdade gumman och frågade vad som stod på.
- Tack, snälla konstapeln, sa gumman. Hela säcken är full med hundralappar men tro inte att jag stulit den. Jag bor precis vid fotbollsplanen och karlarna brukar kissa i min trädgård när det är match.
Då står jag där på lur med en rejäl häcksax och säger:
- 100 kronor, annars klipper jag av den!
- Det var ingen dum ide skrattar polisen. Är det hundralappar i den andra säcken också?
- Nej, det är ju inte alla som betalar...
En äldre herre stoppas av polisen klockan 2 på natten. Polisen frågar honom vart han är på väg så här dags.

Mannen svarar: "Jag är på väg till ett föredrag som behandlar alkoholmissbruk, påverkan av detta på den mänskliga kroppen, samt det negativa inflytandet av rökning och att vara uppe sent på nätterna .”

Polisen frågar: " Verkligen? Vem håller ett sådant föredrag så här dags, mitt i natten?“

Mannen svarar: " Det kommer min hustru att göra."
He,he,he!!
Lennart från Kil är byns störste charmör, har alltid haft smak för
motsatta könet. En ny kvinna som han aldrig sett tidigare på Sandgrund,
han bjöd upp kvinnan och under dansen frågade han vad kvinnan hade för yrke.
Jag är sexolog , svarade hon.
Då måste jag fråga Dig, är det sant att Italienare är de bästa älskarna? Nej då, svarade hon, vi har gjort studier om det, och det är faktiskt
araberna... som är bäst i sängen.
Araberna Men jag har hört att turkarna har de största dolmarna, sa Lennart.Nej då det finns studier på det oxså, det är faktiskt finnarna som har de
längsta sakerna sa kvinnan generat.
Finnarna?
Ja men nu måste jag vara lite frågvis sa Kvinnan nyfiket:
Vad heter du som dansar så bra o frågar så mycket?

Mohammed Mäkkinen.
"Nu är det Jul igen..... "

FINSK GLÖGG:

1. Häll upp 25 l pissljummen Koskenkorva i en tunna.
2. Lägg i ett russin.
3. Rör om försiktigt.
4. Lägg på locket.

Vänta i 10 minuter, sen är den klar.
Provsmaka gärna efter 5 minuter. Tycker du att det smakar för mycket frukt, plocka bort russinet.
Receptet är avsett för 5-6 finnar, eller 75 svenskar.......

Det var en vacker vinterkväll. En tjej var ute i skogen och joggade, hon sprang fram mot en glänta, och där tyckte hon sig se jultomten.
Hon joggade sakta fram för att se efter ordentligt, och det är mycket riktigt jultomten som står där. - Men se Tomten, sa kvinnan, jag trodde inte att du fanns! - Jodå, jag finns, sa tomten, men det är ju inte meningen att folk ska få syn på mig så här när det in...te är julafton, så om du lovar att inte säga nåt så ska du få önska dig tre saker.
- Självklart! Jag lovar att inte säga nåt, men kan jag verkligen önska precis vad jag vill? - Ja, sa tomten, önska du så får vi se vad jag kan göra.
- Då vill jag ha en riktigt dyr och häftig sportbil. - Ja, det är enkelt, nu står den i ditt garage där hemma, sa tomten.
- Och så vill jag ha massor av pengar, riktigt snuskigt rik vill jag bli. - OK, ditt bankkonto är obegränsat från och med nu, svarade tomten.
- Och så vill jag ha en snyggare och trevligare man, sa tjejen. - Oj då, sa tomten. Det blir värre det. Jag kan försöka ordna det, men då måste jag be dig om en gentjänst.
- Ja, det är inga problem, sa tjejen, jag gör vad som helst! - Då skulle jag vilja sätta på dig, sa tomten. Ja, vad f-n, det kan det vara värt, tänker kvinan, och ställer upp sig mot en trädstam och drar ner joggingbyxorna. Tomten sätter på henne bakifrån så det bara skvätter om det.
När han är färdig lutar han sig fram mot tjejens öra och frågar: - Hur gammal är du? - 34 år, svarar hon. - Och tror fortfarande på tomten?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem