Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Historiedags

Historiedags

Frukostdags


En make stekte ägg till frukost åt sin hustru.

Plötsligt kommer hustrun inrusande i köket.

- Försiktigt, säger hon, FÖRSIKTIGT! Sätt i mer margarin!
Du steker för många åt gången. FÖR MÅNGA!
Vänd dem! VÄND PÅ DEM NU!
Det behövs mer margarin. Åh, herre gud!
VAR ska du få plats med MER MARGARIN?
Dom kommer att fastna! Försiktigt... ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 413
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 Nästa »

Nu tar vi ett par kommunalare.

Två pojkar står på skolgården och skryter om sina pappor. Den förste säger:
Min pappa är så snabb att han kan skjuta en pil och springa i kapp den och ta den i luften.
Den andre pojken säger:
Tycker du att det är snabbt! Min pappa är jägare och han kan skjuta mot en älg och vara framme vid älgen innan kulan träffar.
Då kommer det fram en tredje pojke till dem och säger:
Ni två vet inget om snabbhet. Min pappa är kommunalarbetare. Han slutar jobba klockan fyra varje dag men är ändå hemma kvart över tre!




Det var killen som till allas otippade förvåning just blivit ny världsmästare i släggkastning.

Han slängde iväg släggan nästan dubbelt så långt som resten av världseliten.
Så alla journalister rusade fram, Hur kunde du slänga så lång? vad har du för teknik? Hur tränar du? Det är helt otroligt hur hur kan du ha blivit så duktig

Mja sa killen lungt
Min pappa han var kommunalarbetare och han sa alltid.
Min son, Om någon sätter ett redskap i dina händer så släng det så långt åt helvete du kan
Ja, eleverna nuförtiden får fler och fler bokstavskombinationer....ADHD, DAMP etc.
Den enda kombinationen som saknas är IQ
Lille Pelle frågar sin mormor hur gammal hon är. Men hon säger lite undvikande:
- Njaa, det vill jag helst inte tala om!
Men Pelle ville veta. Men mormor svarade bara:
- Jag vet inte!
Pelle sa att hon kunde väl dra ner trosorna och titta efter.
Mormor blev alldeles förskräckt över att den lille kunde vara så fräck.
- Fy på dig pojk... Du ska inte vara så där fräck!
Men då sa Pelle:
- Men i mina kalsonger står det ju 7-8 år....!
Annons
Jag hade den märkligaste dröm i går natt! Jag drömde att jag var med om en hemsk bilolycka. Den var väl inte alltför hemsk, men huvudet kom ikläm och halsen blev svårt skadad.

Olyckan skedde strax utanför Mariefred. Jag kom in till Skaraborgs Sjukhus Mariestad väldigt snabbt för jag tror att ambulanskillarna var oroliga för mig. Väl på sjukhuset blev jag genast inrullad på operationssalen och ett helt gäng läkare satte igång att försöka rädda mig. Efter några timmar kom överläkaren in till mig för att orientera mig om mina chanser.

Han sa att tyvärr kommer vi inte att kunna rädda ditt huvud, vi blir tvungna att amputera det. De goda nyheterna är att vi här i Mariefred har blivit väldigt duktiga på att transplantera huvud. De senaste tre gångerna har varit riktigt framgångsrika. Idag har vi tyvärr bara två huvud att välja på ikväll, ett grishuvud och ett flickhuvud.

Jag funderade och tänkte att av två onda ting så väljer jag det minst onda. Jag sa till överläkaren: "Jag väljer grishuvudet!" Efter flera timmars operation så kommer överläkaren in igen och säger att allt har gått oväntat bra och att jag kan få gå hem redan nu på morgonen!

Jag går upp och klär på mig och lämnar sjukhuset. Utanför på trappan stannar jag och tar ett djupt andetag. Jag tänker på gårdagen och tackar Gud för min stora tur att olyckan hände just här i Mariefred och då dyker plötsligt maud upp oh säger: "Nej, men hej leiake! Vad gör du här på sjukhuset?" (Förlåt leiake! Man måste ju välja någon!)
Alltså, förlåt och förlåt, förlåt mig för att jag bara måste få veta, finns det ett Mariefred i Skaraborg också? Kan det vara möjligt. Eller är jag så borta i regnet? Hälsningar L.
lagera

Det var i Mariefred men det stod Skaraborgs sjukhus Mariefred på en skylt. He, he!
Aha, de va som, det har man inte sett men man kan ju inte veta allt heller,ehhehe,ok,,hoppas allt löste sig. Hälsn.
Två nunnor kom promenerande i Paris.
Den ena fick syn på en gatflicka och hejdade sin kollega:
– Vänta ett tag. Jag måste prata med den där kvinnan.
– Ja, men ser du inte att det är en fallen kvinna.
– Jovisst, men jag vill tala med henne ändå.
Så gick nunnan fram till gatflickan neg och ursäktade sig:
– Förlåt att jag besvärar. Jag undrar bara hur mycket brukar ni få betalt?
– Det är lite olika, men det händer att jag får 3000 francs.
– 3000 francs?
Nunnan gapar av förvåning, sedan vänder hon sig till sin kollega:
– Hörde du? 3000 francs. Och där kommer abboten stickande med syrliga karameller…

Stulen, men är inte alla historier det?
svennew!

Trevligt att jag blir inblandad i roliga vitsar och drömmar. Jag vet att Göcke drömmer om mig. Mardrömmar tyvärr.

Annars är det bara du som har sagt något, men det kan ju finnas några som
drömmer om mig. Om man käkar benzo så drömmer man konstigt. Undvik
sådan tabletter om du vill slippa mardrömmar.

Vilken Maud menar du. Hon i Umeå. Vad gör hon i Mariefred.
Hej leiake

Det var säkert Maud i Umeå och jag tror hon skulle hälsa på dig!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem