Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Historiedags

Historiedags

Frukostdags


En make stekte ägg till frukost åt sin hustru.

Plötsligt kommer hustrun inrusande i köket.

- Försiktigt, säger hon, FÖRSIKTIGT! Sätt i mer margarin!
Du steker för många åt gången. FÖR MÅNGA!
Vänd dem! VÄND PÅ DEM NU!
Det behövs mer margarin. Åh, herre gud!
VAR ska du få plats med MER MARGARIN?
Dom kommer att fastna! Försiktigt... ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 413
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 Nästa »

pedhan....Tackar för det...å jaa, jag upplevs som en kulig person irl...kan ju berätta att jag å min närmaste kollega har ont i skrattmusklerna i stort sett var dag...vi flamsar (spec. jag) mest hela dagarna...vet ju inte om det är ett plus...MEN, kul har vi
pedhan...
Tack, men min är den inte, delar endast med mig när jag ser en som duger!
Det satt en norrlänning och en jude i en bastu.
Juden säger:
Jag ser att du också är omskuren.
Norrlänningen svarar:
Jaså, ja ja...men här i Norrland kallar vi det slitage.
Annons
Haha. Jag fortsätter med denna.

Det var en skogsmus och ett ekollon som var ute och gick på en diskbänk.
Plötsligt ramlade musen ner i diskvattnet och
ekollonet började att skratta,och det skrattade och skrattade....
- Vad har vi nu lärt oss av detta, frågade ekollonet?
- Jo, att en blöt mus gör ollonet gladare
Ok. den här då:

En handelsresande kom hem efter att ha förlorat jobbet och mötte brandkåren i full färd att släcka sitt hus som stod i lågor, han frågade oroligt en granne om hustrun och barnen och fick då reda på att hustrun tagit barnen och lämnat honom några dagar innan branden.

Bedrövad gick han ut i skogen för att hänga sig då han inte såg någon mening med att leva vidare efter att ha förlorat allt som betydde något för honom.

Efter att ha vandrat in i skogen en bit fick han se en liten man med långt vitt skägg och en grå luva stå och titta på honom bakom ett träd. Han gick förbi den lilla mannen som tilltalade honom: Vad du ser bedrövad ut, vad ska du göra med repet?
-Jag ska hänga mig, jag har förlorat allt som är mig kärt idag och har inget att leva vidare för, svarade mannen.

-då är det din lyckodag idag, för jag är en skogstomte och kan förverkliga tre önskningar till dig, svarade tomten.

-jaså, svarade mannen dystert.

-men det finns ett förbehåll, du måste låta mig ta dig i baken innan önskningarna slår in, sa den lilla mannen.

mannen funderade ett tag och tänkte att det kan ju inte bli värre än det är och tänk om allt blev bra igen..... så han sa okej och drog ned brallorna, ställde sig på alla fyra i mossan och tomten satte igång.

-Då önskar jag mig att allt blev som förut innan jag åkte iväg på min sista säljresa, sa mannen ansträngt alltmedan tomten pumpade på.

-Jaså sa tomten, förresten hur gammal är du?

- 55, sa mannen med ansträngd röst.

-Och fortfarande tror på tomten? sa den lilla mannen skrattande...........
Jocke klev på nattåget mellan Stockholm och Luleå och smög in i sovcoupen. Killen som hade underslafen sov redan, så Jocke klättrade tyst upp i sin slaf och somnade. På morgonen när han vaknade sträckte Jocke på sig och utan att tänka på var han befann sig, drog han på en riktig morgonbrakare, vilket lät som en bastuba. Då först slog det honom att han inte var ensam. Jocke tittade försiktigt neröver sängkanten och mycket riktigt låg där en kille och stirrade på honom. Jävlar tänkte Jocke, nu gäller det att säga något.
Ehh….. har tidningen kommit frågade han killen i underslafen. Nej det har den inte, svarade killen, men om du väntar till nästa station kan jag gå ut och riva lite gräs åt dig.

Vet du varför norrmän har en mössa och inte en hjälm?
- ???
- För dom testade hjälmar i Norge. Ifall man slängde ner en hjälm från ett berg så går den sönder men inte mössan..!
Stäng inte toalocket!

Själv har jag satt mej och pinkat några gånger när det varit stängt.

Festen slut, hem och duscha.
Synd att min mammi inte finns här längre.

Då skulle ni ha fått historier så blöja var aktuellt.
Det sitter tre killar och festar på puben då en bra packad karl vinglar in.
-Din morscha är schtans bästa knull! vrålar han. Alla på puben väntar sig att fyllot ska få en jävla smäll så han står och dör, men inte då.
-Jaja, säger killen bara och karln lallar iväg. Efter en sund kommer samma idiot in och vrålar:
-N-nu ha-har jag varit och knullat din mor. Ischen1
-Så kul för dig då, säger killen. Alla börjar undra vad fan som står på, men fyllot lallar iväg igen. Efter en halvtimme komme idioten in igen och innan han hunnit innanför dörren vrålaar han:
-Din morscha schög av mig!
Men nu reser sig killen från bordet och folk väntar sig ett bråk:
-Gå hem farsan, du är full!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem