Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Historiedags

Historiedags

Frukostdags


En make stekte ägg till frukost åt sin hustru.

Plötsligt kommer hustrun inrusande i köket.

- Försiktigt, säger hon, FÖRSIKTIGT! Sätt i mer margarin!
Du steker för många åt gången. FÖR MÅNGA!
Vänd dem! VÄND PÅ DEM NU!
Det behövs mer margarin. Åh, herre gud!
VAR ska du få plats med MER MARGARIN?
Dom kommer att fastna! Försiktigt... ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 413
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 Nästa »





Sture kom hem väldigt trött från jobbet, kysste sin fru och kröp ner i sängen. Plötsligt vaknade han med ett ryck och upptäckte en skäggig gammal man i munkkåpa stå bredvid honom. - Vad i helvete gör du i mitt sovrum? Och vem är du? Frågade han ... - Min son, detta är inte ditt sovrum, svarade mannen, jag är sankte Per och du är kommen till himlen. - Va? Är jag död? Jag vill inte dö, jag är för un...g för det, halvskrek mannen. - Snälla skicka tillbaks mig omgående, bad han. - Det är inte så lätt, svarade sankte Per, du kan bara komma tillbaks i form av en orm eller en höna. Välj själv! Mannen tänkte en liten stund, en orm? Nä, fy för, det vill jag inte vara! En höna? Hmm, ja varför inte? Att vara med tuppen kanske inte är så farligt. - Då vill jag vill bli en höna! 'POFF' så låg han i ett rede i en hönsgård, fjäderprydd från fot till näbb. Men jäklar, vad det tryckte i arslet. Då såg han tuppen komma emot honom. - Hej, du måste vara den nya hönan. Hur känns det? - Hej! Hyfsat, men det trycker så in i helsike i arslet. - Ja det är ägglossningen. Du har aldrig fått ägg, va? - Nä, hur gör man? - Kackla två gånger och sen klämmer du till, svarade tuppen snällt. Han kacklade två gånger och nöp till och 'POFF', så låg ägget där. Wow, tänkte mannen, det här var ju hur skönt som helst. Han kacklade igen och nöp till. Ett till ägg... Tredje gången han kacklade, så hörde han ett skrik. - STURE !! Vakna för helvete, du håller på att skita ner hela sängen!

Tyst som en mus

Han sporde försiktigt sin hustru:
"Jag förde väl inte mycket väsen av mig när jag
kom hem från festen igår kväll?"
"Inte alls," svarade hustrun.
"Du var tyst som en mus, men de två som bar hem dig förde ett himla oväsen."
Johnny ville ha sex med en brud på jobbet, men hon hade redan en pojkvän. En dag blev Johnny så frustrerad att han gick fram till henne och sa:
- Jag ger dej 1000 kr om jag får ha sex med dej. Men hon sa nej.
Johnny sa:
– Jag är snabb, jag slänger pengarna på golvet, du böjer dej ner, och jag är klar när du har plockat upp dom.
Hon tänkte efter en stund och sa att hon måste kolla med sin pojkv...än. ...Hon ringde pojkvännen och berättade historien.
Pojkvännen sa:
– Be om 2000 och plocka upp dom så fort att han inte hinner komma ur brallorna.
Så tjejen gick med på förslaget för 2000 kr. En halvtimme går och pojkvännen väntar på att flickvännen ska ringa. Så efter 45 min ringer pojkvännen och frågar vad som hände. Hon svarar flämtande i luren:
- Den djäveln betalade i mynt...
Annons
Piloten tar mikrofonen och berättar för sin passagerare att flygningen mot Gran Canaria är påbörjad, vilken väg dom ska ta och beräknad ankomst. När detta är gjort önskar han passagerarna en trevlig flygresa men glömmer stänga av mikrofonen. - Håkan, har du ställt in autopiloten på Gran Canaria? - Ja, det är klart. Nu ska jag gå och skita, sen ska jag sätta på Sonja av bara fan. - Hon är alltid kåt och beredd på en snabbis i pentryt. Alla passagerare hör detta och även övrig personal i kabinen. En flygvärdinna kommer springande i gången men snubblar raklång och blir liggande på golvet. En passagerare klappar henne på axeln och säger: - Du behöver inte ha så bråttom, han skulle skita först.
Efter ett par dagar på den nyskapade jorden, ropade Gud till Adam:
"Det är dags att du och Eva börjar med befolkningsprocessen av världen, så jag vill att du kysser henne."
Adam svarade:"Ja, Herre! Men vad är en kyss?"
Gud gav Adam en snabblektion, varpå Adam tog Evas hand och drog henne till ett buskage.
Några minuter senare dök Adam upp och sa:"Tack Herre! Det var riktigt njutningsfullt."
... Och Gud svarade:" Ja Adam, Jag trodde nog att Du skulle gilla det där. Nu vill jag att du skall ha förspel med Eva."
"Vad är ett förspel?", frågade Adam.
Så Gud gav honom en beskrivning av vad det var, och Adam gick in i buskaget med sin Eva.
Några minuter senare kom Adam tillbaka med ett smil på sina läppar och sa: "Oh Herre! Det var till och med bättre än en kyss!"
Då svarade Gud: "Du har varit duktig Adam, men nu vill jag att du skall älska med Eva."
Och Adam frågade: "Vad är älska?"
Så Gud gav ånyo Adam en beskrivning av vad det var han skulle göra. Och Adam återvände till sin Eva i buskarna, men bara för att återkomma till Gud efter ett par sekunder och fråga:
"Herre, vad är huvudvärk?"

Ja vi kvinnor har ju alltid legat före vår tid!!!!!!!!

7-årige Lars-Erik och hans jämngamla kompis Pelle sitter på gräsmattan och filosoferar. De börjar prata om att vara modig.

– Är din pappa modig? frågade Pelle.

– Näe, dä tror ja inte. Han är så mörkrädd, så att varje gång mamma är bortrest, så måste en annan tant sova hos honom.
________________________________________________________________

Mann
en fick allvarliga problem då han glömde bröllopsdagen. Den
upprörda hustrun: "Jag fodrar att det framför garaget måste finnas en gåva som går från 0 till 100 på mindre än fem sekunder!" Nästa dag hittade hans fru ett litet paket framför garaget. Paketet innehöll en helt ny badrumsvåg. Mannen vårdas fortfarande på sjukhus.
_______________________________________________________________

Pap
pan köper en robot med inbyggd lögndetektor, som slår människor när de ljuger.
Han bestämmer sig för att testa den vid middagen.
-Son, var var du idag?
-I skolan pappa.
Roboten slår sonen!
-Ok, jag såg en DVD med mina vänner!
-Vad för dvd?
-Toy story.
Roboten slår sonen igen!
-Ok, det var en porrfilm!! skriker sonen.
-Vad! När jag var i din ålder jag visste inte vad porr var, säger pappan.
Roboten slår på pappan!
Mamma skrattar.
- Hahaha! Han är verkligen din son.
Roboten slår mamman...
______________________________________________________________

En morgon när prästen skulle gå till jobbet hittade han en DÖD GRIS vid sidan av vägen.
Han ringde polisen och berättade om den döda grisen.

Då sa polisen lite stöddigt:
- Jag trodde att Ni tog hand om de döda?

Prästen fann sig snabbt och svarade då:
- Ja det gör vi, men vi ringer alltid deras anhöriga först...



En ateist satt bredvid en liten flicka på ett flygplan. Han vände sig mot henne och sa:
"Vill du prata en stund? Flygresan går snabbare om man pratar med någon."

Den lilla flickan, som just börjat läsa en bok svarade den främmande mannen:
"Vad vill du prata om då?"
Åh, jag vet inte, vad sägs om att det inte finns någon Gud,
himmel, helvete eller liv efter döden?" sa ateisten med ett finurligt leende.

"OK", sa flickan. "Det skulle vara intressant att prata om det,
men låt mig ställa en fråga först: En häst, en ko och ett rådjur äter alla gräs.
Varför bajsar då hästen klumpar, kossan stora blöta blajor och rådjuren
små hårda kulor?"
Ateisten, uppenbart förvånad över den lilla flickans intelligens, tänker ett tag och säger:
"Hmm, ingen aning!"

Flickan sade:
"Känner du dig verkligen kvalificerad att diskutera om Gud, himmel och helvete
och livet efter döden om du inte vet ett skit?"
Och så återvände hon till sin bok.....
Av barn och fyllehundar får man höra sanningen
En tjej har släpat hem en kille från krogen en sen kväll.
När de kommer innanför dörren föreslår hon att de ger sig på 69 an.
Vad i all värden är det frågar killen?.
Hon förklarar:
Jag har mitt huvud mellan dina ben, och du har ditt huvud mellan mina.
Så även om han inte riktigt förstår går han med på det.
Efter en stund när de kommit på plats lägger tjejen av en jätte prutt
Vad f-n ...var det för nåt frågar han?.
Åh, ursäkta mig, låt oss försöka igen, svarar hon.
De ligger igen i ställningen och ännu en gång lägger hon av en prutt.
Killen reser sig upp och tar på sig sina kläder.
-Vart ska du frågar hon?
Killen svarar:
Inbilla dig inte att jag blir kvar och luktar på 67 till!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem