Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Historiedags

Historiedags

Frukostdags


En make stekte ägg till frukost åt sin hustru.

Plötsligt kommer hustrun inrusande i köket.

- Försiktigt, säger hon, FÖRSIKTIGT! Sätt i mer margarin!
Du steker för många åt gången. FÖR MÅNGA!
Vänd dem! VÄND PÅ DEM NU!
Det behövs mer margarin. Åh, herre gud!
VAR ska du få plats med MER MARGARIN?
Dom kommer att fastna! Försiktigt... ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 413
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 Nästa »

Jag hade tolv flaskor whisky i min källare. Emellertid tyckte ej min hustru om detta mitt spritinnehav, varför hon bad mig hälla ut alltsammans i vasken. Eftersom jag inte vågade säga emot henne, började jag mitt vanskliga arbete sålunda.
Jag drog upp korken ur den första flaskan och hällde ut innehållet i vasken med undantag av ett glas som jag drack ur.
Så drog jag korken ur den andra flaskan, hällde ut innehållet i vasken med undantag av ett glas, som jag drack ur.
Jag drog sedan korken ur den tredje flaskan, hällde ut ett glas, med undantag av det innehåll, som jag drack ur.
Så drog jag korken ur den fjärde vasken, hällde flaskan i glaset, som jag sedan drack ur. Sedan drog jag upp korken ur det nästa glaset, hällde korken i flaskan och drog ur glaset. Därefter drog jag korken ur flaskan, hällde vasken i flaskan och satte korken i flaskan med glaset och hällde whiskyn på flaskan.
Då alla flaskorna voro tomma, stödde jag huset med ena handen medan jag räknade flaskor, korkar och glas med den andra. Det blev 29 precis.
För att vara säker på min sak räknade jag en gång till.
Den gången blev det 74 igen.
Då huset passerade förbi räknade jag det hela om igen och till sist alla husen, flaskorna samt vaskarna med undantag av en kork som jag hällde i huset och drack ur....
Tom hade bjudit hem sin mor på middag.
Under middagen kunde inte hans mor undgå att lägga
märke till att Toms rumskompis
Per var väldigt stor och ståtlig.
Hon hade länge misstänkt att de två var något mer än bara rumskompisar
så hon frågade sin son om det var så att de var mer
än kompisar. Men Tom förnekade det hela och försäkrade
sin mor om att de bara var rumskompisar.

En vecka senare sa Per till Tom:
-Har du sett den vackra soppsleven i silver?
Den har varit borta ända sen din mor var här på middag,
det kan väl inte vara hon som tagit den??

Tom trodde inte det men han skickade henne ett mail för säkerhets skull.
"Kära mor, jag säger inte att du tog eller inte tog soppsleven men det är ett faktum att den har varit borta enda sedan du var här på middag"

Några dagar senare fick han svar från sin mor.
"Kära Tom, jag säger inte att du ligger eller inte ligger med Per, men faktum är att om han hade sovit i sin egen säng hade han hittat soppsleven för länge sedan"

Sensmoral: LJUG ALDRIG FÖR MAMMA!
Pär och Lisa var ute och lekte. Pär blev kissnödig och ställde sig för att kissa.
Lisa tittade undrande och sa:
- Kissar du genom en slang?
- Ja, man kan kissa med vad som helst nuförtiden. Min mamma tex kissar genom en gammal pälsmössa...;P
Annons
Göcke!



Din första vits på detta Forum, vad jag vet.
Den var rolig oxå.
En flicka kom skuttande hem från skolan en dag.
- Mamma, mamma, tjoade hon. Vi räknade i skolan idag, och alla de andra kunde bara räkna till 4, men jag räknade till 10 jag. Vill du höra? 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10!
- Vad duktig du är, svarade mamman.
- Det är för att jag är blond, sade flickan.
- Ja, det är för att du är blond, svarade mamman.
... Nästa dag kom flickan tjoande hem från skolan.
- Mamma, mamma, idag läste vi alfabetet och alla de andra barnen kunde bara säga till D, men jag kunde ända till G jag! Vill du höra? A, B, C, D, E, F, G!
- Du är så duktig min flicka, berömde mamman leende.
- Det är för att jag är blond, sade flickan.
- Ja, det är för att du är blond.
Dagen därpå kom flickan hoppande hem från skolan.
- Mamma, mamma, när vi duschade efter gymnastiken idag såg jag att alla flickorna hade platta bröst, men jag har de här jag! hojtade flickan, drog upp tröjan och visade ett par väl utvecklade bröst.
- Du är så duktig min lilla vän, sade mamman.
- Det är för att jag är blond, sade flickan.
- Nej, svarade mamman, det är för att du är 24.
Hej alla, eftersom "the blondies" får utstå en del, kom jag att tänka på denna, den kanske varit inne förut men inte sämre för det. En blond skönhet kom till frisörskan och ville ha sitt hår friserat och fint. Visst, sitt ner bara blev svaret, Blondinen satte sig och frisörskan jobbade, efter en stund kom hon i närheten av öronen och i båda öronen hade kvinnan hörlurar så hon blev ombedd att ta ut dem för att jobbet skulle kunna gå bra. Ok, sagt och gjort, men efter fem sekunder föll kvinnan till golvet helt borta från denna jorden. Frisörskan tog upp lurarna och hörde då ljud, där var en röst som sa; Andas in, andas ut, andas in, andas ut, ahaaa,,så det kan vara. trevlig helg. L.
Den lille killen fick följa med pappan till badhuset och bada bastu.
Bredvid dem på bänken satt en man som pojken studerade noga.
- Vilka stora fötter farbror har, sa pojken.
- Ja, lille vän. Det beror på att jag vandrat mycket i mina dar.
- Farbror har väldigt stora händer också.

- Det är inte så konstigt. Jag har arbetat och slitit hårt ända sedan ungdomen. Då får man stora händer.

Pojken satt tyst en stund. Sedan utbrast han:
- Men kissat kan farbror inte ha gjort mycket
I samma bastu satt två killar. Den ene var opererad och ihopsydd på magen.
- Ditt ärr ser ut som en TV-antenn.
- Ja!
- Men det var en väldigt kort mast du har.
- Den är bara uppe när det är aktuellt.
Nu har Göcke gett oss två historier, undrar om det är tillfälligt att dom handlar om samma ämne?

Igår blev jag stannad av polisen som påstod att jag var berusad.
Jag försäkrade att att jag inte hade druckit något så jag fick svara på några frågor
som skulle vissa om jag var nykter eller ej.
Om du åker på en mörk väg och möter två lysen, vad e det då?
En bil
Ja. Men en Merca, Audi eller BMW?
Ingen aning.
Då är du full!
Om du möter ett lyse då?
En mc.
Honda, Yamaha eller Kawasaki? Ingen aning.
Alltså e du full!
Nu var jag så förbannad så jag ställde en fråga till polisen. Om du ser en kvinna i ett gathörn med nätstrumpor, högklackat och kort kjol, vad e det då?
En prostituerad svara polisen.
Ja men e det din dotter, fru eller mor?

Sen dess har jag inget körkort!
Morfar vad ska du få då?

Vad menar du?

Mammas mage är ju lika stor som din och
hon säger att jag skall få en lillebror.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem