Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Historiedags

Historiedags

Frukostdags


En make stekte ägg till frukost åt sin hustru.

Plötsligt kommer hustrun inrusande i köket.

- Försiktigt, säger hon, FÖRSIKTIGT! Sätt i mer margarin!
Du steker för många åt gången. FÖR MÅNGA!
Vänd dem! VÄND PÅ DEM NU!
Det behövs mer margarin. Åh, herre gud!
VAR ska du få plats med MER MARGARIN?
Dom kommer att fastna! Försiktigt... ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 413
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 Nästa »

Hej, apropå stora fötter och sånt, en dam på tåget fick den frågan också, och svarade förstås att det berodde på att hon gått och slitit så mycket i sitt liv. Då frågade mannen , hm,, har damen suttit mycket också?? Och på tal om den onämnbara där nere, i en bastu i Norrland satt ett gäng killar, och en muslim hade också vågat sig in där. Han satt länge och såg sig runt, och till slut kunde han inte vara tyst
längre, så han sa till sin granne, Jakk se do vara omskuret också !? Varpå norrlänningen svarade, hördu, hänna oppat kall vi tocke för slitage. Jo jo, ha de bra alla. L.
till Göcke!
A teenage boy had just passed his driving test and inquired of his father as to when they could discuss his use of the car.

His father said he'd make a deal with his son, "You bring your grades up from a C to a B average, study your Bible a little, and get your hair cut.
Then we'll talk about the car."
The boy thought about that for a moment, decided he'd settle for the offer, and they agreed on it.
After about six weeks his father said, "Son, you've brought your grades up and I've observed that you have been studying your Bible, but I'm disappointed you haven't had your hair cut."
The boy said, "You know, Dad, I've been thinking about that, and I've noticed in my studies of the Bible that Samson had long hair, John the Baptist had long hair, Moses had long hair, and there's even strong evidence that Jesus had long hair."

(You're going to love the Dad's reply!)


Scroll Down





“Did you also notice they all walked everywhere they went?"
Annons
north

Kan du översätta den till SV!
Google translate
Med Google translate:


En tonårig pojke hade just passerat sitt förarprov och frågade sin far om när de kunde diskutera hans användning av bilen.

Hans far sade att han skulle göra en överenskommelse med sin son, "Du tar dina betyg upp från ett C till ett B i genomsnitt, studera din bibel lite, och få ditt hår klippt.
Sedan får vi prata om bilen. "
Pojken tänkte sig om ett ögonblick, bestämde han nöja sig med erbjudandet, och de kom överens om det.
Efter cirka sex veckor fadern sade: "Min son, du har fört dina betyg upp och jag har observerat att du har studerat din bibel, men jag är besviken att du inte har fått ditt hår klippt."
Pojken sa: "Du vet, pappa, jag har tänkt på det, och jag har märkt under mina studier i Bibeln att Simson hade långt hår, Johannes Döparen hade långt hår, Moses hade långt hår, och det finns även starka bevis för att Jesus hade långt hår. "

(Du kommer att älska pappas svar!)






Bläddra nedåt







"Har du också märkt att de alla promenerade överallt de gick?"
thanks!!
På tal om Jesus så finns det en modern historia om honom och hans lärjungar.
Hade han funnits i dag så hade det låtit så här när han ville samla sina miljövänliga elever.

- Tagen Edra elmopeder och faren till Oljeberget.
- Efter kommer jag med den gasdrivna 11-bussen.
Idag när jag var på bolaget och köpte mig en kasse självförtroende
så kom jag ut och fick se en snut stå och skriva parkeringsböter.

Jag bad honom vara schysst o riva lappen, var bara inne 5 min.
Men han skrev vidare. Då sa jag åt honom att ha lite empati,
men han lappade ändå.

Så jag kallade honom snutjävel.
Då skrev han ut en till!!

Fy fan, har ni svin inget annat att göra??
Då kom det en tredje.

Vad jag sen sa i10 min går Inte att skriva,
men jag hade en halv telefonkatalog på rutan!!!

Då tänkte jag:
lite kul ska man väl ha på en Lördag och gick bort till min egen bil...
Ungkarlen och en predikant satt i tågkupén när en snygg kvinna i kortkort kommer in.
När hon satte sig såg dem att hon inte hade några trosor på sig.
Akta dig, sa predikanten till ungkarlen, mellan hennes ben ligger helvetet!
Ja, sa ungkarlen, och mellan mina ben finns en liten djävul som gärna vill hem....

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem