Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Homofobi eller rättänkare

Homofobi eller rättänkare

Vi som är emot att homofiler skall få adoptera barn anses ju inte vara riktigt rumsrena trots att vi har den samlade världsexpertisen på vår sida.
Detta gäng alltså, de homosexuella sitter på högt uppsatta poster i Sverige och kan på så sätt göra sina åsikter till sanningar. Sanningar som politker och andra har svårt att gå emot. Ifall de gör det anses dom tillhöra någon avdankad nazifalang.
Tänk om experterna har rätt när dom påstår att det inte är för barnens bästa utan det är för homofilernas bästa. Då har vi än en gång bitit oss själva i svansen.
Många homeopater påstår att homofili är en sjukdom och jag håller med eftersom mänskilgheten skulle dö ut snabbt om den övervägande delen av befolkningen på jorden vore homofiler.
OBS det fattades ett o i första inlägger
Putte
Antal svar på detta inlägg: 147
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Nästa »

Jepp, du är en stollig homofob!

Lagen handlar inte om, som du tycks tro, att sk, fula gubbar ska få importera småbarn för sitt eget nöjes skull.
Det handlar om att inte diskriminera olika familjebildningar.
En adoption föregås av rigorösa kontroller/utredningar av den som vill adoptera för att säkerställa barnets bästa.
Det handlar även om arvsfrågor för barn till homosexuella föräldrar och mycket mer.

Stolliga ideér om samansvärjningar av högt uppsatta homosexuella som bildar gäng....

Var har du fått idén om att många homeopater påstår att homofili är en sjukdom?
Kan det vara följande som du tolkat?
"Genom det som är lika uppstår sjukdom, och genom användning av det som är lika botas sjukdom," skrev Hippokrates i sin bok "Om människans natur." http://www.homeopater.se

Hur botas sjukdomen då?
Hur smittar den?
Hur lång är inkubationstiden?
Hur vet du att du inte redan är smittad?

Jag trodde du kände till att det finns sjukdomar här i världen som inte smittar! Lepra exempelvis.
Hur jag vet att jag inte är smittad. Enkelt min käre Egil, jag har ingen sexuell dragning till mitt eget kön.
Visst finns det stolliga idéer som den linje du företräder. Du sätter homofilernas bästa före barnens. Det om något är ett lågvattenmärke.
Egil:

"Hur botas sjukdomen då?"
I många fall så är det svårt att bota psykiska sjukdomar! :( Däremot så lyckades ett forskarlag i USA med hjälp av hormonbehandling att "vända" på en grupp människors läggning sedan dom fann att många homosexuella har en lägre dos av ett könshormon än vad andra hetrosexuella människor har.

"Hur smittar den?"
Homosexualitet är, som många andra sjukdomar ej smittosamma.

"Hur lång är inkubationstiden?"
Eftersom att det ej är en sjukdom som smittar så kan man heller ej använda begreppet inkubationstid i detta sammanhang.
Annons
Fajjer du har alldeles rätt på alla punkter!
Det jag skulle vilja ha sagt är att många homofiler tillhör intelligentan eller har portarna öppnade in mot det som i dagligt tal kallas finkulturen.
Tänk dig att det här vore ett gäng gruvarbetare eller städerskor som på bred front skulle vilja driva igenom i mitt tycke så sjuka saker som att bögar och flator skall få gifta sig eller adoptera barn. Dom skulle bli hängda av makt- och kultureliten i Sverige och utomlands. Helt enkelt därför att dom inte står på den rätta plattformen.
Ta en titt i bland soffprogrammen eller åsiktsprogrammen så där råder nästan undantagslöst varannan bögarnas och varannan flatornas. Den här lilla udda gruppen får verkligen göra sig bred i vårt land.
Putte Gunn: Men detta är ju bara fantasier och tänk-om scenarier?

Tror du verkligen att man är så mycket annorlunda som person för att man är homosexuell?
Arthur Dent detta är inte bara ett -tänk om scenario-. Du precis som jag vet idag vem och vilka som är riksbögar och flator. Det är inte bara Gardell utan ett helt koppel av proffstyckande homosexuella som kan göra sig hörda i praktiskt taget alla medier. Det är inte alla smågrupper förunnat minsann.
Om man är så mycket annorlunda som person? Javisst! Denna grupp kan och vill inte utöka folkmängden på naturlig väg trots att många av dem kan. Sex för dem förknippas aldrig med barnafödande. Det är den stora skillnaden jämfört med att inte kunna få barn.
Sätt barnen i fokus och bögar och flator på undatag och världen skulle bli bättre!
När man läser sådant här skit som Putte Gunn kommer med så
ser jag honom i samma skrud som extremt religösa eller fanatiker som sitter kvar i forntiden i sina ideer oavsätt vilken religion det är.
Putte Gun eldar på med sina påståenden som inte har något vetenskapligt belägg utan bara är rena påståenden.
Allt för att han vill ha rätt i alla volter han gör självt här i livet.

Man kunde nog göra tvärt emot Putte Gunn
gräv en grop och skyffla ned dessa vridna pösmunkar i så skulle nog världen bli minst lika bra. om inte bättre, då slapp man
i alla fall den typen av människa som Putte Gunn tillhör.
för ni tror väl inte att Putte Gunn är utan egna böjelse här i livet.

När man läser sån skit som Guran kommer med så ser jag honom i samma skrud som extremt sjuka och missanpassade fanatiker som sitter fast i sin sjukdom och helt är utan religonstänkande.

Guran eldar på med sina påståenden som inte har något att göra med naturlagar, rättvisa eller samhällsförankring. Allt för att göra sina egna sjuka val i livet berättigade..................

Som du ser Guran så kan ord användas på många sätt, men oavsett vad du säger, så kan man inte bortse från följande :

Om människan inte är utrustad att framavla sina avkommor mellan lika kön, så är det inte heller meningen att det skall vara så, utan en styggelse mot själva skapelsen, och ett hånskratt åt värdet av liv!

Du kan försöka att rättfärdiga homofiler hur mycket du vill, faktum är fortfarande att det är något som inte är menat att vara, något som människan själv har bestämt, för att få utlopp för sina ofta farliga och inte sällan helt självutplånande idéer.

Homofiler är ett gäng sjuka människor som tack vare sina många höga poster i Samhället har fått sitt sjuka agerande rättfärdigat! Inget annat.....

Vad vi ser nu i den diskussion som pågår är en naturlig del i utvecklingen av detta accepterande, att man på alla sätt försöker jämställa sig själva till övriga i samhället, är inget annat en självbevarelsedrift!

Respektera livet i alla dess former, och sluta upp med ert avvikande beteende. Framförallt så anser jag nog att ni homofiler borde visa en större respekt för barn och deras redan savåra väg mot livet och inte belasta desaa med era sjuka värderingar...

// M
Fajjer jag skulle tro att det de amerikanerna lyckat med o vända på en människas sexuallitet handlar i grund och botten om hjärntvätt, vilket inte är speciellt svårt att utföra bara att det tar tid.

Homosexualitet är inget som är unikt för människosläktet här på vor jord utan det finns även i djurriket därför kan det inte vara något onormalt. Jag ser mig själv som homofob men det betyder itne att jag inte tycker att homosexuella inte ska ha samma rättigheter som andra. Visst de gillar samma kön fine. Vem orkar bry sig förutom de som inte kommit ut ur garderoben själva. Det är oftast dem som är mest imot homosexuella som förnekar vad de verkligen är.
Barnen kommer inte må dåligt av att ha två pappor eller två mammor. Det är snarare samhället och personer som Putte Gunn som gör så att barnen skulle må dåligt av att ha två pappor eller två mammor.

Det finns viktigare saker att ta upp som våldet i samhället istället för att diskutera om homosexualla ska få addoptera eller ingå partnerskap.
Miniont IT, det skrivna ordet är väl magiskt.
men till sist så är det våra relationer människor emellan som
blir till handling som har betydelse.
Att hjälpa någon måste vara ett mer positivt handlande än att
stöta ifrån sig.
Att ta om hand ett adopterat barn som är tex föräldralöst
måste vara en mer beundransvärd handling än att gnälla om sexuell läggning.
Det handlar ju inte om kunskapen att avla barn utan om
viljan att hjälpa andra. och fungera som förälder.
Att fungera bra som förälder har ju inte med den sexuella läggningen att göra.
Förr så satte man föräldralösa i kloster för att växa upp och få
trygghet. vad är det för skilnad i det. endera är det bara munkar eller bara nunnor som tog hand om dem.
Är det tron om den eviga renheten som gör skillnaden däri.
isåfall så är denna renhet helt bortblåst för mig.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem