Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Homofobi eller rättänkare

Homofobi eller rättänkare

Vi som är emot att homofiler skall få adoptera barn anses ju inte vara riktigt rumsrena trots att vi har den samlade världsexpertisen på vår sida.
Detta gäng alltså, de homosexuella sitter på högt uppsatta poster i Sverige och kan på så sätt göra sina åsikter till sanningar. Sanningar som politker och andra har svårt att gå emot. Ifall de gör det anses dom tillhöra någon avdankad nazifalang.
T&...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 147
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Nästa »

Tyvärr så tas det om hand alltför lite barn i Sverige idag för någon idiot har påstått att ingen kan ersätta föräldrarna. Hon som framträdde i TV och hade psyksjuk mamma hon kunde berätta hur det var och hon ansåg att alla föräldrar med uttalat svåra psykiska störningar skall fråntas vårdnaden inte umgängesrätt. Ja så lång är vi överens.
Nu till den svåra biten. Jag bryr mig inte ett dugg om homsarna utan jag pratar om barnen. Det finns inga utredningar eller forskning om hur adopterade barn klarar av att bo i en bögfamilj.
Det expertisen vet är, att det kommer att bli svårare att adoptera utländska barn för alla länder är ju inte så blåögda som Sverige.
Jag menar att lagen om adoptionsrätt togs enbart med bögar och flator i fokus. Barnen, dom viktigaste i sammanhanget glömdes bort tack vare det inflytande denna grupp har i medibruset.
Om beslutsfattarna istället hade satt barnen i fockus då skulle utfallet ha blivet ett annat.
På en punkt anser jag homsar klart sämre än hetroföräldrar och det ligger helt på det sexuella planet. Tänk när ett barn börjar undra över det sexuella. Vad gör dom, mamma Sven-Sture och pappa Urban i sovrummet. Allt blir för min del så tvistat fel som det kan bli. Sorry, men jag är ohjälpligt emot att homosexuella fått adoptionsrätt! Tiden får utvisa om jag tog fel.
De som är för homoaduptioner brukar framhålla att det inte alls behövs en familj med både en kvinna och en man för att uppfostra ett barn. Nä det stämmer förmodligen, och sedan tillägger de att vi skall betänka alla de barn som växer upp i skilsmässofamiljer. Jo det är ju också sant, men då kommer ju frågan.
Om det nu gick att välja vilka som skall få barn, skulle de då välja att ge tillstånd för två föräldrar som man vet skall skilja sig före två som skulle stanna som en familj hela barnets uppväx?
Alltså om det gick att välja så vore det väl ansvarslöst att välja det förstnämnda paret?
Det kan ju givetvis också gå bra, men vore det inte ur barnets synpunkt dumt att chansa?
Härligt Batting du löste upp en stor stor stor knut åt mig. Du skall veta att jag varit i debatter om detta under..... ja praktiskt taget sedan idiotförslaget kom.
Naturligtvis har du rätt varför har jag inte kommit på detta? Visst skall homsar få adoptera, men barnen måste vara 12 år fyllda så att de får en chans att välja eller välja bort det tilltänkta hemmet.
Yes tänk om beslutsfattarna hade kompromissat med bögeriets talesmän då hade allt varit frid och fröjd.
Åldersgräns hade varit lösningen.
Annons
Nu har jag läst igenom inläggen på denna tråd och det är verkligen skrämmande läsning. Man kan tro att man är försatt till medeltiden. Okunnigheten är monumental och tanklösheten hos somliga ekar som i den värsta alpsluttning.

Någonstans mellan 100 tusen och en miljon människor i Sverige kan bedömas vara homosexuella, i den bemärkelsen att de saknar sexuellt intresse för det motsatta könet men däremot för det egna. Till dessa kommer ett okänt, sannolikt betydligt större antal med olika grad av sexuellt intresse för båda könen. Dessa människor finns i alla samhällsklasser, alla utbildningsnivåer, och landsdelar. Många döljer sitt intresse för det egna könet pga omgivningens tryck. Dessa egenskaper är inte självvalda. De är ett uttryck för biologisk mångfald. Biologisk mångfald är en tillgång för arten, det är därför den finns. Homosexualitet är alltså inte någon sjukdom och inte något spratt av naturen som någon tycktes tro. Det är lika absurt att kräva av en homosexuell person att leva heterosexuellt som att kräva att Putte Gunn ska börja leva homosexuellt (tanken är nämligen för den som inte noterat det för honom särskilt motbjudande).

När jag drogs in i IS Forum så var det pga Putte Gunns inlägg om adoptioner av homosexuella. Det Putte skrev om sin inställning till homosexuella fann jag helt makabert. Nu har jag lärt känna Putte lite närmare i olika debatter och jag har lärt att Putte är en sökare som är beredd att lyssna och ompröva sina ställningstaganden. Putte har också avlagt en självdeklaration om sin uppväxt där inställningen till homosexuella var mycket negativ och där man brukade roa sig med att ’knacka bög’. Knacka bög! Putte! Om du nu var med om det en gång i tiden så borde du väl tänka en gång till nu. Du är ingen förtryckarnatur. Men din inställning till homosexuella är en mobbarattityd. Jag är säker på att den är det av ren tanklöshet. Du är ju om jag förstår rätt skolkurator i tämligen mogen ålder. Mobba människor är väl det sista en skolkurator borde göra.

Och beträffande dina tankar om kultureliten som är starkt påverkade av homosexuella. Den är starkt påverkad av heterosexuella också. Dessutom är det så att det du ser där naturligtvis är toppen på ett isberg. Det är ju personer i den ställningen som vågar tala om sin läggning. Dom andra finns där men håller en låg profil. Jag vet genom både vänkrets och genom mitt yrke.

Så Putte (jag vänder mig till dig eftersom du är primus inter pares inom IS Forum men även till alla andra som känner sig träffade) – tänk en gång till: mobba inte människor som är som dom är skapade – och tyck inte synd om dom heller. Dom är bland oss.
Skrämmande läsning, Ramon!
Lever du i verkligheten?
Ramon du får tycka vad du vill, men mobbning icke, för då måste styrkeförhålldena vara ojämlika. Alltså, jag är ensam mot de homsexuella som kan, både ge och ta i debatten. Epitetet mobbare är därför här inte möjligt att applicera på mig, möjligen nedvärderande eller kränkande handling genom att sprida inte för dagen gångbara och politiskt korrekta åsikter. Dessutom är ordet mobbning eller mobba ett skolastiskt påfund. Kalla saker och ting vid dess rätta namn då kanske åtgärderna som skall till också blir de rätta. Det vet åtminstone jag som får jobba med dessa frågor dagligen.
Visst är vi alla en produkt av vår uppväxt, men det jag framhärdar liksom BRIS är att det är fel att ge homosexuella adoptionsrätt. Sen vad jag anser om den sexuella akten som utförs mellan ludna eller rakade karlar får stå för mig.
Putte: Ditt senaste inlägg vittnar igen om att du inte förstår situationen. Du talar om ojämna styrkeförhållanden där du och likasinnade är i underläge. Hur tror du att alla dom som är homosexuella och bisexuella som lever i din omgivning upplever styrkeförhållandena? Ingen skulle våga ens knysta om sin läggning i din närvaro. Och hur skulle den stackars elev som känner sig ensam med sin läggning våga tala med sin skolkurator? Och mötas av respekt?

Mobbning är inte en skolbunden definition (jag förmodar att det är det du menar med skolastisk som annars är en filosofisk vetenskapsteori). Det finns mobbning på arbetsplatser och mobbing i vänkretsar.

Du har naturligtvis rätt att tycka vad du vill om homosexuellas sexliv, andra tycker att det är motbjudande att tänka sig att äldre människor har sex, etc. etc. Men din uppfattning i den frågan saknar allmänintresse. Håll dom tankarna för dig själv.

Frågan om homosexuellas adoptionsrätt är en annan fråga och där inser jag att den tveksamhet som många känner är seriös och i de flesta fall styrd av en önskan att uppnå det bästa för barnen. Det jag ville ta upp nu igen i den här tråden är inte frömst den diskussionen. Jag ville reagera mot att flera på IS Forum uttalar sig så tanklöst negativt om människor som är olika dem själva. I förlängningen öppnar den attityden för våld - nu de senaste dagarna förekommer våld mot homosexuella, två män blev sparkade av flera andra, en ishockeyspelare dödades för några år sedan, det finns långa rader av hat- och våldsbrott rapporterade och orapporterade.

Kom inte och snacka om er medkänsla för människor ute i världen förrän ni har sopat framför egen dörr.
Zacko, ditt yttrande var liksom för ospecifikt för att jag skulle kunna kommentera det.
Ramon ärligt talat så bry jag mig inte ett dugg om människors sexliv bara när det blir påträngande som i adoptionsdebatten. Där började min tråd och jag är fortfarande motståndare till detta liksom BRIS. Jag gav några exempel på varför jag var emot och sen var hela karusellen igång.
Visst är det tråkigt med våld, men jag tror att de homosexuella är klart medvetna om precis som nassarna att det väcker ilska och avsky med sina marcher och festivaler. Då kan man ju fråga sig varför de alltid skall utmana "normalt" folk?
Batting hade ju lösningen på hela problemet. Om politikerna som i denna fråga var djupt oense huruvida homsar skull få adoptera hade bara kunnat fråga Batting. Svaret var åldersgräns! En kompromiss hade kunnat lösa den infekterade tvisten. Alla homsar skulle få rätten till adoption av barn som var fyllda 12 år fyllda och själva kunde välja. Jag hade inte yppat ett enda ord då om rätt eller fel!
Om man går in i ett homsexuellt förhållande då väljer man ju självfallet bort barnen så enkelt är det! Dock skulle de gifta sig och fick rätten till det och sen till råga på allt skulle även adoptionsrätt ingå. Fan tro´t sa Rellingen men visst vann dom den kampen också så kom inte och prata om svaga grupper.
Ramon tror du på fullt allvar att om det här hade varit homosexuella städare, fabriksarbetare eller skogsarbetare som ensamma fört kampen om dessa rättigheter att de då hade klubbats igenom i riksdagen?
Jag har absolut inget emot personer som är homosexuella eller andra personer med någon form av personlighetsstörning. Dock skall homosexuella jämställas med tidelagare, pedofiler och förståndshandikappade och därmed faller rätten till adoption. Vad jag i övrigt tycker framgår bakåt i denna tråd, men jag har aldrig förespråkat våld eller misshandel av homosexuella. Den tråden får du spinna vidare på Ramon i en egen tråd. Jag kommer att bemöta dig var så säker.
För en gångs skull sätt barnen i fokus!
Ramon måste även tillägga att det är många beteenden som jag måste ta hand om i skolan och som går på tvärs vad jag egentligen tycker. Därför måste jag vara proffesionell! Trots att jag exempelvis ogillar en mobbingtyp, så måste jag prata med honom/henne som medmänniska.
När någon kommer till mig och undrar över sin sexuella läggning vilket förekommer så möter jag den personen med respekt. Frågar han eller hon vad jag tycker om homosexuella då svarar jag alltid ärligt och jag kan lova att det uppskattas. Här om någonstans är det viktigt att skilja på sak och person!
Vad säger du då undrar du förstås Ramon?
Jag säger att naturen spelat dom ett spratt och att dom förmodligen får leva med det om antagadet är riktigt. Men mera sannolik är det ett sökande av den sexuella läggningen som senare kommer att visa att de förmodligen misstagit sig. Kom ihåg att detta är tonåringar som alls inte vill känna som dom gör och därför poängterar jag, att detta förmodligen bara är en övergångsfas -vilket det oftast är- som massor av ynglingar går igenom. Jag är även noga med att tillägga, om känslor kvarstår i gymnasiet sök upp sexualrådgivningen. Det är vad jag säger.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem