Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Homofobi eller rättänkare

Homofobi eller rättänkare

Vi som är emot att homofiler skall få adoptera barn anses ju inte vara riktigt rumsrena trots att vi har den samlade världsexpertisen på vår sida.
Detta gäng alltså, de homosexuella sitter på högt uppsatta poster i Sverige och kan på så sätt göra sina åsikter till sanningar. Sanningar som politker och andra har svårt att gå emot. Ifall de gör det anses dom tillhöra någon avdankad nazifalang.
T&...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 147
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Nästa »

Att kalla homosexualitet för sjukdom eller psykisk störning är lite ålderdomligt,trodde inte folk trodde det fortfarande.
(jag är hetero)
Jag tror att det är något som går snett i när fostret skall få sitt kön. Tänker på de som föds i fel kropp med fel kön, homosexuella m.fl. Tror det hänger ihop på något sätt.
Det blir nån kemisk eller genetiskt hookup i fosterstadiet.Precis som med andra avvikelser, t.e.x Downs syndrom.
Men det är ju inget man kan hjälpa, föds man med en avikelse så kan man ju liksom inte göra något åt det.
Tror att forskningen en vacker dag hittar problemet och kan rätta till det innan barnet föds.Och det är väl bra.
Hoppas att du har rätt och jag fel! Vad det beror på kan man diskutera hur länge som helst huvudsaken är att man och då menar jag förstås gemene man ser det som ett problem som går att lösa. Allså inget normaltillstånd!
Anser gemene man det tillhör inte jag gemene man. Bä-ä-ä på er, era får.

Och till dess att läkarvetenskapen slutgiltigt löst det kan väl folk som Putte Gunn äcklar sig på för det första stanna inne och för det andra inte uppföra sig som om de vore normala. Det är ju upprörande hur de tar sig ton. Bä-ä-ä!

Och det gäller inte bara er bögare som bögar omkring i städerna. Det gäller även er feta männsikor. Det är lätt att kolla BMI. Är det för högt är ni äckliga och onormala och borde hålla er inne tills ni bantat bort äcklet. Bä-ä-ä!

Har ni fula tänder? Dagens läkarvetenskap har kommit långt där. Le för fan inte förrän ni opererat det där. Det är ju äckligt. Jag jobbar på en motion för att stoppa två personer med fula tänder från att gifta sig. "Jag säger bara stackars barn!" Bä-ä-ä!

Har ni utvecklingsstörda barn? Håll de små äcklen inne. Putte Gunn och hans får har äntligen träffat mitt i prick. Det är rensningsdags. För som han skriver det är ett problem "som går att lösa". Bä-ä-ä!

Jude...? Äh du går fri. Fortfarande för mycket heat där. Men du kan gott komma ihåg att du är lite äcklig.

Såna som gillar Pink Floyd har jag förresten heller aldrig förstått mig på. Kan det verkligen vara normalt?



Annons
Putte Gunn!

Det stora problemet är inte att 2 människor av samma kön älskar varandra, utan dina medeltida åsikter!

Frågade min vän homeopaten hur man löser problemet så han tyckte att man löste det på medeltida sätt och hänvisade mig till sin fru som är en riktig trollpacka av medeltida slag.
Hon studerade dina inlägg och läste lite ramsor...

Så på fredag kommer du ut ur garderoben eller om du så vill kalla det bli smittad av din påhittade sjukdom.
Om homosexualla skulle vara drabbade av en sjukdom är väl högst tveksamt. Om man är född med ett ben så är man ju inte drabbad av en sjukdom, men man är ju inte heller ett levande bevis på att människan är en enbent varelse, eller?

Det är ju befängt att påstå att homosexuallitet skulle vara något normalt. Något som bör uppmuntras o.s.v. Jag förstår inte hur någon som påstår det tickar. Total avsaknad av logik. Hur fan tänker ni?

Jag känner homosexuella och har väl inget direkt emot dem, men skulle jag låta dem uppfostra min son? Nä faktiskt inte...
Hehe. Heja Liquidchild!
Håller faktiskt med L. vem fan kan gilla Pink Floyd?
Jag tror att mina värdekonservativa åsikter håller även om dom enligt din mening är urgamla.
Titta hur det går med nya fräcka fräna idéer. Nättsländor!
Avslutningsvis, jag tycker bögeri är äckligt och det står jag för!
Kul av Liquidchild att jämföra beteenden med utseenden, men inte speciellt intlligent.
'Putte Gunn' tror att han har värdekonservativa åsikter. Värdekonservatism bör inte förväxlas med okunnighet och inskränkthet. Är alltihop ett skämt? Putte Gunn är en namnkonstellation som påminner om 'Lasse Maja' - en maskulin och en feminin del? Skojar han (?) med oss?
Själv är jag lyckligt gift (med en person av motsatt kön) med flera barn och har vänner som lever som samkönade par eller är singel-homosexuella. Samtliga varma, omtänksamma och begåvade personer. Jag rodnar på deras vägnar inför Puttes (?) Gunns (?) pinsamheter.
Sexuell preferens varierar mellan människor liksom många andra egenskaper. Preferenserna är inte enkelt polariserade mellan strikt heterosexuella och strikt homosexuella. Såväl genetiska faktorer som miljöpåverkan spelar in vilket medför att fördelningen är mer komplicerad än så. Det finns också klara belägg för att samkönat sexuellt umgänge förekommer bland flera djurarter.
Det är tillåtet att vara okunnig och också att ha åsikter som fördömer andra. Det är däremot inte tillåtet att hetsa mot andra grupper av människor. Homosexuella finns liksom olika mellanformer eller varianter av sexuell identitet. Även om samhällsklimatet blivit bättre är homosexuella ofta utsatta för övergrepp. Putte Gunns obehagliga hetskampanj bidrar till att göra deras liv svårare.
Så kom det då igen hets mot folkgrupp en annan vill ha censur eller att avstänga mig från sidan och så är alla problem ur världen.
Jag hetsar inte emot någon utan vill att homsexuella skall få hjälp för att bli av min sin psykiska ohälsa. Sen att många inte vill är ju en annan sak.
Den här Ramon har missuppfattat alla mina inlägg. Jag vill ha barnen i fokus inte bögars och flators egenintressen att få adoptera.
Hets mot folkgrupp ja jag säger då det. Hittills har de enfaldiga fått styra världen p.g.a. välutbildade bögar och flator. Det skulle alls inte förvånga mig ifall prästen som sade några kloka ord om homosexuella i en predikan får fängelse. Då har man verkligen gått fel för man kan inte blanda ihop äkta tro och politk.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem