Söndag 19 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Homofobi eller rättänkare

Homofobi eller rättänkare

Vi som är emot att homofiler skall få adoptera barn anses ju inte vara riktigt rumsrena trots att vi har den samlade världsexpertisen på vår sida.
Detta gäng alltså, de homosexuella sitter på högt uppsatta poster i Sverige och kan på så sätt göra sina åsikter till sanningar. Sanningar som politker och andra har svårt att gå emot. Ifall de gör det anses dom tillhöra någon avdankad nazifalang.
T&...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 147
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Nästa »

Ojoj, vilken diskussion.

1) Varför skulle man bota homosexuella?
Jag tror inte att det finns nån som inte vill älska det kön man redan älskar, bortsett från hur man tror omvärlden ser på det. Alla vill bli omtyckta av andra.
Att vilja byta sexuallitet är säkerligen lika attraktivt för homos som för heteros.
Återigen, bortsett från sammhällets homofobi.

2) Varför skulle inte homosexuella få adoptera?
Tror ni att ett barn växer upp bättre i ett u-land, utan mat med föräldrar som dött av AIDS, är i t.ex Sverige med två mammor eller två pappor? Det är ofta just utsatta barn som adopteras för att kunna få ett bättre liv.

Vad har ni, Putte Gunn, Fajjer med flera, med att göra ifall eran kompis, nån ni ser i köpcentrumet eller han ni ser på TV är homosexuell eller inte? Varför är ni så angelägna om andra mäns (kvinnors med för den delen, men det är ju oftas männens som diskuteras) sexuallitet?
Putte Gunn, homosexualitet är inte en sjukdom och ska följaktligen inte botas. Lika lite som olika varianter av bisexualitet. Olikheter i sexuell läggning är inte konstigare än olikheter i andra egenskaper, som intelligens, kroppslängd eller bollsinne.
Det finns bland homosexuella/bisexuella personer som är lämpliga som föräldrar och andra som är mindre lämpliga, precis som i samhället i övrigt. Jag skulle mycket hellre se att det lesbiska par jag själv känner adopterar än några som sprider fördomar och hat mot andra. Dessutom har paret redan ett barn som följde med från ett tidigare heterosexuellt äktenskap. Hur ska PG hindra det?
Putte Gunn homo umgås inte dig.
du skall nog tänka annat fattiga länder eller annat
Annons
Nej Ramon jag jan inte hindra ett enda dugg, men jag kan än så länge framföra mina åsikter.
Nu förstår jag också varför du tar sånt parti för homosexuella, jag tycker inte att det är speciellt uppseendeväckade om två tjejer älskar med varandra. De har åtminstone möjligheten att penetrera varandra på rätt ställe. Dock, att dom leker med varandra i sängen till adoption skulle vara en omöjlighet.
Men när två killar håller på och packar bajs eller gnider muschtagerna mot varandandra då har det passerat alla anständigheters gränser som finns. Och, läs och häpna detta är nu så politiskt korrekt att adoption av barn från helt andra kulturer är möjlig inte bara svenska. Snacka om snedvridna moralbegrepp och att sätta homosexualiteten i centrum.
Putte här igen
Putte, har det inte gått upp för dig att ditt tal om sjukdomar och botande har hamnat lite snett. Det är ju DU som har symtomen, illamående och förmodligen blodtrycksstegring och allmänt stresspåslag när du tänker på allt gräsligt som du tycker att homosexuella har för sig. Är det någon som bör söka behandling så är det nog du. Högt blodtryck är inte nyttigt, illamående är obehagligt.
Jag förstår inte varför du är så upprörd över vad andra människor har för sig i sina sovrum - för du lär väl inte se folk pucka på varandra mitt på gatan?
Du tycks också ha ett komplicerat förhållande till andra folkgrupper också efter vad jag förstått från delar av detta forum.
Du får nog finna dig i att folk av olika läggning gör som dom vill utan att fråga dig- liksom dom alltid gjort genom mänsklighetens historia.
Ramon!
Javisst gör dom det och kommer att göra det, men om du följde Josefsson när han gick runt i valstugorna så förstår nog även du att när politiker och andra säger att homofili är normalt och att alla invandrare är välkomna så är det bara läpparnas bekännelse.
När kameran är avslagen då kommer de rätta åsikterna fram.
Alltså, det som för dagen är gångbart och som leder till att man får behålla sin taburett det ger man också uttryck för. Helt enkelt därför att det gynnar den egna plånboken inget annat.
Kan du ge mig ett rakt svar på varför Ian Wachtmeister blev kallad rasist men inte Lars Lejonkungen Lejonborg. Båda gav ju uttryck för samma sak.
Jan Gulliou gick igenom Ny Demokratis partiprogram och 11 av 12 Ny Demokratis förslag genomförde socialdemokraterna sedan vågen mot NYD lagt sig. Ingen nämnvärd uppståndelse över detta heller.
Jag är helt övertygad om att med avslagen kamera så skulle svaren om att homofiler skall få adoptera bli likartade dem om invandrare.
Putte, på mig verkar det som om din udd är mot etablissemanget men du låter din frustration gå ut över minoritetsgrupper som homosexuella och invandrare.
Jag kan förstå udden mot etablissemanget - det finns mycket av hyckleri och opportunism inom politiken (men också många som står upp för goda värderingar).
Din bild om jag förstått den rätt är att folkopinionen delar din uppfattning om homosexuella och invandrare men att denna opinion trycks ned av etablissemanget - och att politikerna säger 'rätta' saker för att vinna röster.... men hur går det ihop egentligen - om de vill vinna röster och du har rätt så borde det ju vara tvärtom?
Jag tror faktiskt inte att du har rätt, jag tror att opinionen är mycket mer tolerant - och att toleransen ökar. Och det är bra. Vi mår alla bättre i ett samhälle där vi respekterar varandra och varandras olikheter - jag repekterar din rätt att ha åsikter, men jag delar dem inte.
Ramon så här är! Du står på en politisk plattform men velar hur du skall uttrycka dig så att du inte trampar på grupper och blir kallad homofob eller rasist för då är du rökt. Alltså, nu måste du tänka till men det slår stopp och vips vänder du dig till en tankesmedja som lägger upp strategin åt dig. Du framstår plötsligt som klok och ansvarstagande fast du fiskar i grumliga vatten.
Det skulle vara politiskt självmord att uttrycka sig på det sätt jag gör. Ingen politiker skulle våga ha en folkomröstning angående homofiler och adoption eller om vi skall ta in flera invandrare. Om nu någon till äventyrs skulle våga föra fram ett sånt förslag då skulle du få se på ett mediadrev utan dess like och svenska folket skulle tro att en ny Hitler var under uppsegling.
I Sverige finns det inga nyanser vad gäller invandrare och homofiler.
Glöm inte dessa grupper är mediastarka och alls inte så svaga som du vill göra gällande. Det är den stora myten i Sverige idag!
Det är väl inget fel på homoadotion, men hur skall man veta vad ungarna har för läggning vid den låga åldern?

/Batting som bara skämtade och egentligen är klar motståndare till homoadoption.
Putte, jag tror inte på ditt resonemang om att det finns en stor folkopinion som delar din uppfattning. Däremot går det alltid att spela på och förstora människors oro för det okända. Hatiska opinioner kan piskas fram - exempel på det är när gamla kommunistpolitruker på Balkan skrämde upp etniska motsättningar mellan serber, kroater och muslimer för att behålla sin makt. Det gick - för ett tag. Så småningom kom räkningen, efter mycket lidande, och nu sitter en del av de ansvariga i Haag.
Tyvärr tror jag att resonemang som ditt - även om det inte är din avsikt - också kan användas för att piska fram motsättningar mellan grupper. Vem mår bra av det? Jag tror inte du kommer bli mindre illamående eller få lägre blodtryck av det, tvärtom. Inse istället att skillnaden inte är så stor mellan serber, muslimer och kroater och inte heller mellan människor med sexuell preferens eller mellan dem som är födda i Sverige eller utomlands.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem