Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Homofobi eller rättänkare

Homofobi eller rättänkare

Vi som är emot att homofiler skall få adoptera barn anses ju inte vara riktigt rumsrena trots att vi har den samlade världsexpertisen på vår sida.
Detta gäng alltså, de homosexuella sitter på högt uppsatta poster i Sverige och kan på så sätt göra sina åsikter till sanningar. Sanningar som politker och andra har svårt att gå emot. Ifall de gör det anses dom tillhöra någon avdankad nazifalang.
T&...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 147
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Nästa »

Jag har funderat på vilken åkomma PutteGunn och alla dessa
som äcklas av att se par av lika kön tycka om varandra.
För vi fick ju det bekräftat att PutteGunn stör sig bara på det han ser.
allt annat har förmodligen inte någon betydelse.

Det låter som gammalt 60-tal när bikinin kom.
det fanns gubbar o gummor som sa precis som PutteGunn
eller när man släppte BH-n på badstranden.
gubbarna dreglade på stranden och gick sedan hem
och skrev om moralens förfall.

moralkärringar kallades de då

PutteGunn skulle behöva åka till Ryssland
och se hur de pussas och kramas där. killar emellan.
Visst ja de hälsar på varandra på detta viset.

Men det är ju klart att äcklas du av det så måste du ju ha
blivit smittad av något.
Och då kanske vi skall sätta dig i karantän tills vetenskapen
vet varför du mår dåligt.

:krammar: på er alla , det dör man inte av
Batting de får nog en betydligt bättre start i livet hos två homo färäldrar än var de kommer ifrån. Sedan att de skulle få en dålig start när de kommer till föräldrarna hänger endast ihop med omgivningens fördommar. Så skulle fördommarna mot homo föräldrar inte finnas skulle det inte finnas något problem. Men nu "kan" det bli ett problem pga sånna som Peter Gunn och dig batting.
Rob:

Jag har läst några av de där artiklarna. För det första observeras fenomenet vanligen hos djur i fångenskap. För det andra så finns det inget i någon av artiklarna eller andra jag har läst som stödjer teorin att djur blir vad vi människor menar med kära i varandra.
I djurriket lixom i människoriket handlar sexualitet ibland om makt, man kan observera en hund av hankön "sätta på" en annan hund av hankön för att bevisa sin överlägsenhet. Detta står också i sagda artiklar.
Googla "Homosexuality in Animals" för att hitta mängder med artiklar
Homosexualitet handlar om mer än om vem man har sex med, det handlar om vilka man blir kär i. Det finns många kvinnor som vittnar i Hite-rapporten om att de har eller har haft eller kan tänka sig ha sex med andra kvinnor, utan att det har med kärlek att göra, och utan att det har med bi eller homosexualitet att göra.

Slutligen vill jag även påpeka att vare man sig kommer fram till, eller redan anser att homosexualitet är någonting naturligt, så påverkar det inte med automatik samhällets syn på avvikelsen. Cancer, schizofreni, HIV, malaria, etc. är alla aspekter på naturliga företeelser, men bara för att de är "naturliga" betyder det inte att samhället slutar bekämpa dem.
Annons
Ja du Rob. För mig känns det som om barn skall offras på något slags politiskt korrekt altare. Varför verkar det som om allt är tillåtet bara man är homo.
Om jag som hetero skulle förorda porrklubbar så skulle jag, förmodligen med rätta, bli påhoppad av dig.
Men om jag vore homo och ondgjorde mig över förbudet mot bastuklubbar så skulle du antagligen stå på min sida.

Det finns säkert jättebra homoföräldrar, precis som det förmodligen finns alkoholister som har varit bra föräldrar, men hur avgör man på förhand det?

/Batting
Batting jag har inget imot porr eller porrklubbar. Jag är även för legalisering av prostitution, yrket har alltid funnits och skulle det legaliseras skulle halickarna kunna försvinna och de prostituerade betalar skatt så de kan få pension senare i livet.

"Det finns säkert jättebra homoföräldrar, precis som det förmodligen finns alkoholister som har varit bra föräldrar, men hur avgör man på förhand det?" den biten så har du ju redan dömt ut dem på förhand. Sexuell läggning har inget med hur bra du är på att uppfostra barn.
Om sammhället ska vara jämställt och lika för typ alla. Så ska ju även lämplighetstest utföras på alla som skaffar barn och är de inte lämpliga så tar vi barnen och sätter dem på barnhem eller nånting, Jaa så bra det blev.

Los Lovos då missa du att det även var vanligt bland tex vilda delfiner och massa olika apor. Intressanta var att det fanns massa får där som hade något i skallen som gjorde dem gay, Och då är det biologiskt alltså något naturligt. Men din slutsats håller jag med om hur mycket det än forskas så förändrar det inte fördommarna i samhället.
Vadå, har sexuell läggning inget att göra med hur bra förälder man blir? Då hoppas jag att du Rob aldrig får sitta i någon barnavårdsnämnd eller liknande. Hoppas även att du inte har barn, skall de jobba på porrklubb, eller?

Det finns säkert homosexuella som lever på ett ganska vanligt vis, men sedan finns det de som tappat orienteringen fullständigt typ Ulf Ohlsson. Sådana som tappat alla begrepp. Du tror att han skulle vara en bra pappa? Lilla Helen tyckte nog inte det.

Nu kanske du tycker att jag drar liiite överdrivna exempel, men om du kan överdriva och påstå att jag vill lämplighetstesta alla så kan väl jag också bli övertydlig.

/Batting
Batten ja man då har du sagt ok nu på lämplighetstest på alla som ska bli föräldrar. För det är ju garanterat fler familjer med en mamma och en pappa som är dåliga färäldrar om vi kollar procentuellt.
Batting heter jag, resten förstod jag inte...

/Batting
Jaha! Då kan jag alltså sammanfatta bög och flateriet. Jag och många med mig står för att homofili är ed sexuell störning precis som pedofili och alkoholism. Därför bör dessa grupper få hjälp med att bli kvitt sin sjukdom.
För det andra eftersom psykisk sjukdom är det enda sättet att se på homofiler så skall heller inte adoption av barn tillåtas. Banren måste komma i fokus inte flator och bögar!
Hej på er alla Putte Gunn
Själv bryr jag mig inte om vad eller vilka folk blir kära i eller har sex med.

"Man ska inte skada andra, man ska alltid bjuda till, men för övrigt får man göra som man vill"

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem