Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Homofobi eller rättänkare

Homofobi eller rättänkare

Vi som är emot att homofiler skall få adoptera barn anses ju inte vara riktigt rumsrena trots att vi har den samlade världsexpertisen på vår sida.
Detta gäng alltså, de homosexuella sitter på högt uppsatta poster i Sverige och kan på så sätt göra sina åsikter till sanningar. Sanningar som politker och andra har svårt att gå emot. Ifall de gör det anses dom tillhöra någon avdankad nazifalang.
T&...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 147
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Nästa »

Det är väl bättre att ett gaypar i Sverige kan adoptera några ungar än att de svälter ihjäl i Sudan?
Du Ramon har du härt vad barn till homosexuella säger? Själv har jag hört barn som uttryckt en klart negativ inställning till sin uppväxt. Det vill till en hel del för att ett barn skall tala illa om sina föräldrar, inte minst på radio.
Du Los Lovos. Det står ju folk på kö för att då adoptera. Vi behöver inte ta till sexuellt avvikande.
Annons
Tack, Los Lovos, för att du förde in ett vettigt perspektiv i denna (vid det här laget ganska trista) tråd.
Los Lovos barn från Sudan har också rätt till en riktig mamma och pappa!
Adoptioner, ja. Diskussionen om adoptioner är befogad, absolut. Det är ju barnens bästa som ska gälla. Men jag tycker att det råder ett cirkelresonemang här. Vad är problemet? Att barn som växer upp i samkönad miljö kan bli mobbade? Det beror ju i så fall på inställningen hos dem som är negativa till homosexuella? Ändra iställning i stället så löser det sig.
Jag har en dotter som är 7 år. Vi hälsar ofta på ett lesbiskt par som är våra vänner. Min dotter har aldrig uttryckt någon större förvåning över att två kvinnor är ett par. Vi har också diskuterat att de så gärna vill ha barn. Min dotter tycker att det är helt naturligt. Jag tror inte att barn reagerar negativt på detta om inte omgivningen markerar att det är något besynnerligt.
Det är bäst för barnen att växa upp i ett samhälle som respekterar alla människor.
Jo. men först och främst har de rätt till liv. Eftersom denna rätt inte kan garanteras dem i Sudan, kan en adoption vara nödvändig för att dessa barn ska få leva. Även om adoptivföräldrarna är homosexuella.
(Ovanstående inlägg är ett svar på det Putte Gunn skrev om att barn har rätt till en mamma och en pappa)
Jag håller med undataget homosexuella som till varje pris skall ha adoptionsrätt, att din dotter ser det som helt naturligt beror i första hand på att hon kanske inte förstår, men att nu har det gått så långt att vissa vuxna också betraktar denna störning som ett normaltillstånd. Aj Aj Aj!
Homosexualitet och adoption är fel, fel och återigen fel. Att två män "bajspackare" är äckligt det är min åsikt men också en annan diskussion.
Slut från Putte Gunn denna gång.
PS: Kommer att öppna en ny sträng inom kort så håll ögonen öppna. Minst lika spännande som denna och jag håller med Dent om att nu är den här tråden tämligen tråkig och urvattnad
Inte förstår vad?
Att intoleransen väser utanför törnrosaidyllen?
Ja det lär hon tyvärr snart förstå, du lär väl knappast ändra inställning.
Men jag håller med Arthur Dent att det nu börjar bli lite tjatigt så jag stiger också ur.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem