Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Homofobi eller rättänkare

Homofobi eller rättänkare

Vi som är emot att homofiler skall få adoptera barn anses ju inte vara riktigt rumsrena trots att vi har den samlade världsexpertisen på vår sida.
Detta gäng alltså, de homosexuella sitter på högt uppsatta poster i Sverige och kan på så sätt göra sina åsikter till sanningar. Sanningar som politker och andra har svårt att gå emot. Ifall de gör det anses dom tillhöra någon avdankad nazifalang.
T&...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 147
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Nästa »

Göran H: Oavsett hur mycket bevis som forskare lyckas lägga fram om att det verkligen är en sjukdom så kommer dom aldrig att acceptera det.

"Lögn och förtal, rent skitsnack" kommer vara motargument som dessa forskare får över sig, även om dom skulle ha hur rätt som helst.
Dom vill naturligtvis bara ha statistik som pekar för sig själva. All annan statistik blundar dom för så länge dom ej kan motargumentera eller motbevisa den.
Detta var ett understatement Guran, att man förr inte kunde se vem som var vad till sin sexuella läggning! Det är ju precis det jag debattera om att idag breder de homosexuella ut sig överallt, men inte nog med det, dom vill även att vi hetro skall acceptera homo som ett normaltillstånd.
På centralstationenen i Stockholm på bussar och på badstränder ligger vuxna karlar och grovhånglar med varandra liksom kvinnor.
Äckligt enligt mening och förresten alla mådde inte dåligt av att de smög med sina sexuella utlevelser. Åtminstone inte jag som nu måt förskrligt illa när jag ser dessa sjuka par umgås
Detta var ett understatement Guran, att man förr inte kunde se vem som var vad till sin sexuella läggning! Det är ju precis det jag debatterar om att idag breder de homosexuella ut sig överallt, men inte nog med det, dom vill även att vi hetro skall acceptera homo som ett normaltillstånd.
På centralstationenen i Stockholm på bussar och på badstränder ligger vuxna karlar och grovhånglar med varandra liksom kvinnor.
Äckligt enligt mening och förresten alla mådde inte dåligt av att de smög med sina sexuella utlevelser. Åtminstone inte jag som nu måt förskräckligt illa när jag ser dessa sjuka par umgås
Annons
Kan man inte polisanmäla dom för förargelseväckande beteende, man blir ju illamående.
Tycker du ligger på gränsen av vad som är ok att vräka ur sig Putte Gunn.

För en homosexuell är det självklart ett normaltillstånd ovsett hur äckligt du tycker det är.

Jag har ingen aning om hur vacker du och din fru/flickvän är Putte Gunn, men risken är att jag skulle må förskräckligt illa av att se er grovhångla på centralstation. Det gör dock inte dig sjuk.

Hoppas du inser i ditt stilla sinne att det är du som har ett problem att lösa och inte de homosexuella.

Jag vill förtydliga det jag skrev i mitt förra inlägg om homosexuella ska få adoptera eller inte. Jag tycker inte att de ska få det så länge det finns personer som tycker som Putte Gunn och andra. Ett homosexuellt par med ett adoptivbarn skulle klara sig precis lika bra som ett heterosexuellt par med adoptivbarn. Det är sådana som du Putte Gunn som sätter P för det genom samma gamla unkna förutfattade meningar och fördomar.

Väx upp eller nåt.
Liquidchild eller hur du nu stavar det. Där kom censuren som ett brev på mejlen. Alla som inte tycker som homoälskare skall tystas. Om det är jag och många med mig som lyckas förhindra eller åtminstone försvåra adoptioner. Ja hej och hå då har vi i alla fall lyckas så länge vi fritt får tala om det, men kanske det vore bättre vi höll tyst och tyckte illa om företelsen i smyg. Kanske!
Unkna förutfattade meningar eller lång beprövad livskunskap det är frågan det. Nya idéer som kommer från rätt håll dom är bra. Kolla bara på vad tokkärringarna i ROK:s hittat på. Genusforskning det är grejer det. Handfasta manliga grepp som DNA och fingeravtryck göre sig icke besvär. Idag skall vi se strukturer och mönster.
Allts, med risk för att bli utslängd jag tycker att genusforskningen hör hemma i sagoböckerna där häxorna har härjat fritt i många många år.
Putte Gunn skrev:

"Blablabla.......vilka som är riksbögar och flator. Det är inte bara Gardell ..............bla,blabla...Om man är så mycket annorlunda som person? Javisst! Denna grupp kan och vill inte utöka folkmängden på naturlig väg trots att många av dem kan....blablablablabla.........."

Såvitt jag vet är Gardell far åt sin son och modern som födde gossen är en "flata". :krammar:
De bevisar att de minsan både kan och vill utöka folkmängden på naturlig väg.
Hur de bar sig åt för att blanda ägg och spermier är inget vi har med att göra men det skedde tydligen i hemmet och inte på en klinik.
Undrar om de tyckte att det var äckligt?
Egil

Gud så härligt, hoppas alla gör så och sprider sina dåliga gener vidare.
Egil, jag skrev på naturlig väg! Återigen slog prestigen till. Det här gjorde dom inte för att dom ville ha barn utan för att i första hand visa att dom kunde skaffa barn trots sin sexuella läggning. Vem som betalde den dyrbara befruktningen står nog skrivet i stjärnorna förmodligen vi skattebetalare.
Visst är du rumsren-man får ju tycka vad man vill.

Jag förstår vad du menar men fattar inte ändå-jag tycker nog att det är personlig lämplighet som ska avgöra vid adoption och inte om du är homosexuell. Att vissa har höga positioner i samhället kan jag inte förstå att du stör dig på-det finns både alkoholister och pedofiler som har det...

När det gäller ditt påstående att adoptionen skulle vara för de homosexuella snarare än för barnen så undrar jag bara-är det inte så alltid?
Ett par som är ofrivilligt barnlösa vill oftast lägga ner hur mycket resurser som helst på att skaffa på något sätt-inte fan är det för barnens bästa!

Du får gärna tycka att det är fel-det är många som är emot att homosexuella ska få adoptera..men personligen tycker jag att det finns sånt som är mycket värre för barnen att växa upp med än två mammor eller pappor.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem