Söndag 19 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Homofobi eller rättänkare

Homofobi eller rättänkare

Vi som är emot att homofiler skall få adoptera barn anses ju inte vara riktigt rumsrena trots att vi har den samlade världsexpertisen på vår sida.
Detta gäng alltså, de homosexuella sitter på högt uppsatta poster i Sverige och kan på så sätt göra sina åsikter till sanningar. Sanningar som politker och andra har svårt att gå emot. Ifall de gör det anses dom tillhöra någon avdankad nazifalang.
T&...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 147
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Ramon en bra sammanfattning hoppas bara att du inte blandar äpplen och päron för jag hatar inte homosexuella, men tar helt avstånd från deras rättigheter i adoptionsfrågan och det var där jag började. Vad jag i övrigt tycker torde gå fram ganska bra.
Leif ang vad barnet ska tycka. Du är förblindad av ditt äcklande att du tror att alla som växer upp ska tycka som dig, det är väl ganksa självklart att barnet tycker att det är helt normalt det har ju alltid varit så under hela dess uppväxt.

Men sedan när sånna som du kommer och säger till barnet att det är fel på barnetsfamilj för att den har två mammor eller två pappor eller både och. Det är då det "kan" gå åt fanders.
Ps. varför är det bara skräp på tv idag? Ds.
Annons
Bra Rob, äntlligen barnet i fokus och här tycker jag precis tvärt emot, jag anser att barn inte skall införlivas med att anse detta är normalt.
Vad tjänar landet på ännu flera föräldrakonstellationer. Idag har vi särbo, sambo, delsbo och jag vet inte allt. Nu kommer ytterligare föräldraskap som förvirrar barnens begreppsbild ytterligare. Inte undra på att vi ha flest självmorden bland tonåringar i Sverige idag jämfört med andra länder. Allt är ju en enda kaos skapat i kraft av velourliberala idéer och politiker som inte vågar säga ifrån. Barn mår dåligt i Sverige år 2005!
Nja vi har nog inte mer ungdoms självmord än japan iaf Putte.

Sen handlar inte barns självmord om hur många olika familjebilder som finns utan, på nedskärningarna socarna har gjort på ungdommar. Vi behöver ett annat parti i toppen som kan sätta gränser och få föräldrar att ta ansvar för sina barns handlingar för det är endå de som uppfostrar dem. En start är att låta föräldrar stå till svars för minderårigas handlingar. Och inför ordningsbetyg i skolan och låta fler gå om. inte bara skicka dem vidare.

Ops nu pladrar jag på om massa politiskt grejs, och jo det är väl ganksa uppenbart att jag är borgare.. ;)

Men en sak är vi överns om Putte och det är att barn och ungdommar idag mår dåligt. Och jag tror i grund och botten att det handlar om alla nedskärningar.
Hej och tack Putte som ju äger denna tråd. Jag tror att jag lämnar den för min del nu. Det har kommit fram en hel del tänkvärt stoff.

NÄr det gäller frågan om adoptioner, så accepterar jag att den inte är helt enkel. Personligen så tycker jag inte att det bör vara något problem för homosexuella att adoptera i princip, men det ju klart att det inte i alla situationer är lämpligt. Det måste prövas individuellt. Jag stannar här även i denna fråga, eftersom jag tror att argumenten har kommit fram.

Hej för denna gång (tråd).
Ramon jag ger också upp, men tack för en minst sagt tänkvärd analys. Det är lätt att hoppa på folk i ivern, men sen kommer eftertankens kranka blekhet och då är argumenten som i ett första skede vara lysande blir i skenet av hållbara argument tämligen bleka.
Du var stundtals rent brilliant i din argumentation och jag kommer att nyttja dina slutsatser i andra sammanhang. Var så säker, men dock inte vad gäller adoptioner!
Hej so long

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem