Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Homofobi eller rättänkare

Homofobi eller rättänkare

Vi som är emot att homofiler skall få adoptera barn anses ju inte vara riktigt rumsrena trots att vi har den samlade världsexpertisen på vår sida.
Detta gäng alltså, de homosexuella sitter på högt uppsatta poster i Sverige och kan på så sätt göra sina åsikter till sanningar. Sanningar som politker och andra har svårt att gå emot. Ifall de gör det anses dom tillhöra någon avdankad nazifalang.
T&...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 147
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Nästa »

Rättning har jag osv
Leif: Du skriver att de homosexuella du känner är trevliga, artiga, rena och vad det var omtänksamma. Var ligger då problemet? Du vill uppenbarligen göra mänskligheten kvitt homosexuella genom genetisk rådgivning (vilket inte kommer att lyckas).

Din tanke är att om alla vore homosexuella så skulle världen gå under. Ja det är möjligt. Men det är nog att överreklamera homosexualiteten. Jag är inte rätt person att uttala mig, men jag tror inte att den är så attraktiv för de flesta. Du kan nog vara lugn.

Cannon: Du verkar vara en trevlig typ. Och begåvad.

"Om man provoceras av något måste det bero på att man känner sig hotad"

Nä, Ramon! Jag känner mig inte alls hotad! Vare sig från de homosexuella eller några andra. Däremot äcklad. Jag tycker det är äckligt när hundar skiter på trottoaren, och jag tycker det är äckligt när 2 bögar slätar av varandra, som står mitt i mot mig, på en pub. Där har du problemet, inte att vi skulle vara oroade över vår egen sexuallitet... varför skulle vi vara det?
Är du så osäker över din egen???
Annons
Jag tror faktiskt inte att en del de homosexuella skulle bli så glada om vi slutade förfasa oss. Det verkar liksom som om vissa av dem vill vara kontroversiella. De vill synas reta, och störa.

Jag kommer ihåg den där bögen som uttalade sig om det faktum att han och hans partner nu kunde ingå partnerskap, och adoptera.
"Ähh nu är vi ju snart som vilka Svenssons som helst...suck", sade han besviket.
Lite av grejen verkade liksom försvunnit för den tillgjort handvifftande fjompen.

Jag gillar inte överdrivna tjejer. Så jag förstår inte varför jag helt plötsligt skall tycka om än mer tillgjorda killar? Jag har över huvud taget svårt för folk som inte verkar äkta.
Men visst får de finnas. Det är väl ingen här som påstår något annat, men begär inte att jag skall tycka om deras överspel. Och att låta dem adoptera är inget annat än att experimentera med barn. Ansvarslöst...
Ps/ det är väl inte så konstigt att denna tråden engagerar. Det är av någon anledning den enda tråden där man får komma med lite kontroversiella åsikter /Ds
Ärligt talat jag provoceras inte av HTB-folk, men jag blir irriterad när makthavare skall gå små gruppers ärenden trots att expertisen är emot tillika folket. Jag pratar om homosexuellas adoptionsrätt. Sen kan jag ju inte sticka under stolen med att bögmetaforer tar ovanligt bra. Fjollträsk, bögsport och så vidare. Visserligen buskargument, men dom sitter fin i en upphetsad debatt.
Ramon jag tror att du har en betydligt bättre analytisk förmåga än vad jag har på detta område eftersom du är mera öppen för homosexuellas rättigheter. Du kanske kommer på varför en övervägande majoritet av hetrosexuella irriterar sig på.
Rädsla, ja det är skjutjärnjournalistik på hemvärnsnivå. Det tog man alltid till i debatterna förr för att få rätt. Om så skulle vara fallet då är vi människor allt vi är rädda för.
Du har väl ben Zacko, använd dem och gå åt sidan, står du och dreglar bredvid så är det bara att flytta på sig.
Det måste du ju göra om en hästskit ligger på backen också.
Guran:
Vet inte om du har missförstått det där med att dregla? I min vuxna värld betyder det att man gillar något. Jag dreglar inte över något jag tycker är äckligt!!
Se där... fick du lära dig något nytt!!
det var med anledningen av att du inte kan masa dig åt sidan
när du äcklas av något som gör att man undrar.
En normal människa gör något annat när man äcklas av något.
Man brukar kalla det, att man undviker det.
Batting och Zacko ni spinner guld runt denna tråd. Jag instämmer helt på och i varje stavelse.
Jag blev verkligen oroad att linan skulle brista när påhoppen var som värst, men tack och lov tråden är fortfarande hel.
Guran vem är det som skall gå åt sidan?
Jag är övertygad om att när alla rättigheter är infriade, är väl bara kyrklig vigsel som återstår då kommer vi att hitta dessa HTB-människor där de återigen kan provocera. Batting du har rätt som vanligt!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem