Söndag 19 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Homofobi eller rättänkare

Homofobi eller rättänkare

Vi som är emot att homofiler skall få adoptera barn anses ju inte vara riktigt rumsrena trots att vi har den samlade världsexpertisen på vår sida.
Detta gäng alltså, de homosexuella sitter på högt uppsatta poster i Sverige och kan på så sätt göra sina åsikter till sanningar. Sanningar som politker och andra har svårt att gå emot. Ifall de gör det anses dom tillhöra någon avdankad nazifalang.
T&...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 147
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Nästa »

Putte spela inte dum, äklas man av något så står man inte kvar.
då går man åt sidan. eller aviker från plattsen.
Man trampar inte i skiten osv.


Exakt, Putte!
VEM ska gå undan??
Jag har alltid sagt, att så länge jag inte blir involverad skiter jag i dem. Men att se 2 bögar kyssa varandra på en pub... då har jag blivit involverad!
Guran:
Om Putte Gunn spelar dum, måste du var dum!!!
Av vilken anledning måste en hel pub tömmas på folk, för att det står 2 bögar och kysser varandra?
Annons
... för du tror väl inte att det bara är jag som tycker de är äckliga?
Håller med dig Zacko. Jag tror att dessa människor vet att dom väcker ilska, avsky och äckel hos hetrosexuella. Nu när rättsmaskineriet står på deras sida då blir det klart roligare att provocera och helst på såna ställen där det är svårt att som Guran säger stiga åt sidan. Om homsarna nu prompt skall leva ut sina känslor så finns det väl gayklubbar att gå till, men då missar dom ju det roliga. Att provocera!
Håller med dig Putte!
Nu ska jag fira fredag, och gå och kyssa min tjej. Det är NORMALT!!!!
När två människor,av samma kön,står och kysser varandra,
offentligt,är för mig genant,och gör mig illamående.Om dessa
skall adoptera barn.Vad skall det barnet tycka,när det växt
till sig.Två pappor,som kysser varandra,i köket.

Det är så vansinnigt,så man tror man drömmer.
ni får väl sluta att gå på pubben då.
tror nämligen inte att hela puben blir tom.
så allvarligt kan det inte vara vad jag sett.
tar ni det så , så är det ju bara att beklaga er stackare.
För förmodligen finns det då så mycket annat som ni störs av
att ni är en fara för omvärlden.
Ni låter som tickande bomber i mina öron.
axelererar detta också när ni har fått något under västen så är det
oroväckande. så här inför fredagkvällen
Ramon där ser du vad du drog igång när du lirkade upp denna tråd igen!
Otrolig diskussion. Jag är faktiskt riktigt omtumlad och inser att jag haft privilegiet att vara omgiven av toleranta och generösa människor med förmåga att se till personers positiva egenskaper. Jag har hört från homosexuella som jag känner om den typ av reaktioner man kan läsa av här på flera av er men inte riktigt (velat) tro att det är sant. Det här har varit riktigt lärorikt och jag ska försöka återkomma med några slutsatser.

Först en parallell. Jag, liksom förmodligen många andra, har funderat på hur så många tyskar kunde delta i så onskefulla förföljelser av judar. Hur man kunde tillåta sig att betrakta judar som villebråd som man hade 'rätt' att uttrycka sitt hat mot som om de vore ett slags undermänniskor utan samma värde som andra. Av olika skäl råkar jag ha känt en nazist som var aktiv under andra världskriget i Tyskland. Jag lärde förstås känna henne när hon var mycket gammal,men hon gav intryck av att vara en mycket vänlig och civiliserad gammal dam. Men tydligen ligger onskan och hatet mycket ytlig under en tunn fasad hos många av oss. Det är naturligtvis möjligt att göra en direkt parallell mellan judarna på 30-talet och dagens homosexuella. Och de reaktioner jag ser här är en direkt parallell till hatet mot judar.

En kommentar till några kommentarer: Man behöver självklasrt inte tycka om alla människor. Det gör inte jag heller. Man kan också äcklas över andras beteenden. Men vi lever faktiskt i en rättsstat. Vi är skyldiga att respektera andras människors rätttigheter, därmed punkt (för att citera en av de mer begåvade inläggen i denna debatt).

En slutsats: Det är ju uppenbart att de reaktioner som man ser härja här måste finnas på många håll, uppenbarligen då utanför mina egna kretsar. Det är svårt att säga hur vanliga de är och detta forum är ju inte representativt. Opinionsundersökningar har ju annars vissat på en ökande tolerans för homosexuella. Men det är ju helt uppenbart att de homosexuella måste vara betydligt mer aktiva att våga vara öppna med sina preferenser. Att ge efter för primitiva krafter som vill att de ska 'in i skuggorna' är naturligtvis helt fel. Det är att acceptera förtryck. Aldrig tidigare har jag blivit så övertygad om att det är nödvändigt med en massiv strategi för att ändra situationen. Rättigheter måste man kämpa sig till - liksom de svarta på 60-talet i USA. Ni som står och vräker hat över dem som är annorlunda och som provoceras av att de sticker upp är direkta kusiner med de sheriffer i Alabama som stod på skoltrappan för att hindra niggrerna att ta sig ton.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem