Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Homofobi eller rättänkare

Homofobi eller rättänkare

Vi som är emot att homofiler skall få adoptera barn anses ju inte vara riktigt rumsrena trots att vi har den samlade världsexpertisen på vår sida.
Detta gäng alltså, de homosexuella sitter på högt uppsatta poster i Sverige och kan på så sätt göra sina åsikter till sanningar. Sanningar som politker och andra har svårt att gå emot. Ifall de gör det anses dom tillhöra någon avdankad nazifalang.
T&...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 147
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Nästa »

Guran:

Frälsningsarmèn söker folk!
Putte Gunn skrev:
"Jag trodde du kände till att det finns sjukdomar här i världen som inte smittar! Lepra exempelvis.
Hur jag vet att jag inte är smittad. Enkelt min käre Egil, jag har ingen sexuell dragning till mitt eget kön."

Eftersom du drog in Homeopater i ditt snack om att homosexualitet är en sjukdom, så försökte jag få dig att tänka efter lite.
Sjukdommar är ju något som alla drabbas av i olika skeden av livet.
Du kanske är imun?
Har du då varit sjuk i din påhittade sjukdom homofili tidigare för att bli imun?
Eller kan du då vara säker på att du inte drabbas senare i livet?
Cancer smittar ju inte vad jag vet, men den drabbar alla typer av människor och ju äldre du blir desto större är risken att drabbas.
Så tänk efter lite så kanske du inser att det inte är någon sjukdom!

Här kan du läsa på om ditt obildade påstående om att Lepra inte smittar!
http://www.smittskyddsinstitutet.se/SMItemplates/Article.aspx?id=2312
"Lepra orsakas av en bakterie, Mycobacterium leprae, som har visst släktskap med tuberkulosbakterien...
...Smittan sprids via luften, och man smittas sannolikt genom att man andas in bakterierna. Dessa utsöndras främst från personer med s.k. lepromatös lepra (se nedan). Sjukdomen drabbar endast människan.
Inkubationstiden är lång och det går ofta många år innan sjukdomssymtom utvecklas."

Förövrigt har jag inte heller någon dragning till samma kön och ja, jag tror på kärnfamiljen (har fru och barn) och röstar borgerligt.
Jag är inte heller som du påstår någon företrädare för stolliga linjer eller idéer som du kallar det.
Tycker inte att man ska sätta homosexuellas bästa före barnens bästa som du tycks tro.
Men ofta är barnets bästa även den homosexuelles bästa och det vill jag inte stoppa.
Inte heller vill jag se ett samhälle som diskriminerar sina medborgare på grund av kön, sexualitet, hudfärg, eller inkomst.
Zacko , jag hoppar hellre över allt som har med religion att göra.
de är bakåtsrävare. och vissa grenar så inibomben skenheliga att man mår illa av dem.
Annons
Fajjer skrev:

"...I många fall så är det svårt att bota psykiska sjukdomar! :( Däremot så lyckades ett forskarlag i USA med hjälp av hormonbehandling att "vända" på en grupp människors läggning sedan dom fann att många homosexuella har en lägre dos av ett könshormon än vad andra hetrosexuella människor har...."

Det verkar tveksamt tycker jag?
Då borde de flesta bli homosexuella efter sin övergångsålder?
Det är allmänt känt att män i medelåldern producerar mycket mindre manligt könshormon.
De blir på grund av detta mindre aggresiva och mildare till sinnes än de var i 20-årsåldern.
Kvinnor blir ofta tvärt om då de hamnar i klimakteriet.
Men inte fanken blir de homosexuella för det?
Guran:
Det var mest ett skämt... inget allvarligt menat
O´lala att sätta barn i kloster var väl en sund och bra lösning. Ja precis lika barnvänlig som att låta bögar och flator adoptera.
Här blandas det helt vilt.

- Är homosexualitet en sjukdom? Vem bryr sig? Definitionen på 'sjukdom' går säkert att tänja till den antingen inkluderar eller exkluderar allt efter tycke och smak. Jag är dock övertygad om att argument som att 'mänskligheten skulle dö ut om alla vore homosexuella' och 'i ett försök i usa lyckades man byta sexualitet på försökspersoner' inte har med saken att göra. Med de argumenten skulle exvis pedofili vara ett friskt inslag och homosexualitet ett bevis för att hetrosexuella är sjuka eftersom någon 'vänt' deras läggning. Och vem skrev att homosexuella är sjuka eftersom de har sex utan att att ha barnafödande i åtanke? Om det är sjukt är fan inte jag frisk.

- Ska homosexuella få gifta sig? Vem bryr sig? Låt de få gifta sig om de vill. Är du så dum i huvudet att du tror på bibeln eller någon annan urgammal religiös skrift förstår jag att du och jag inte har mer att prata om, men annars förstår jag inte hur man kan ha invändningar. är du uppvuxen på landet och känner dig illa till mods om någon bög eller flata går förbi så titta bort då till du har vant dig. Många av våra rättviselagar utgår från att man är gift om man planerar att leva ihop livet ut.

- Ska homosexuella få adoptera barn? Nu är det dags att börja bry sig. Vi vet tex att adopterade barn redan idag tar livet av sig oftare än andra barn. Jag tror att det är svårt nog för adopterade utan att kompliceraded det ytterligare med två pappor eller två mammor. Kanske är vi någon gång i framtiden mer upplysta och mer toleranta och jag tycker att vi borde vänta till dess. Så länge det finns folk som vissa skribenter i den här tråden är risken att det adopteraded barnet kommer att må dåligt under sin uppväxt alldeles för stor och då får helt enkelt det homosexuella paret vänta, för så viktigt är det inte.

Att ta hand om ett föräldralöst barn är något fint om avsikterna är ärliga. När det gäller homofiler så tror jag deras enda avsikter med adoption var att vinna debatten och att tilfredställa sina egna påhittade behov samt sätta oss hetrosexuella på pottkanten. Dom har lyckats. Dessvärre var det väntat!
Jag är säker på att en dag kommer vetenskapen att bevisa att det är ett medfött fel på de som är homosexuella, sen kan det väl hända att vissa blir det av andra skäl, social uppväxt, olika trauman m.m
Zacko :


Putte Gunn : du är obetalbar i ditt sätt att tänka, för ett antal år sedan så hade du förmodligen inte kunnat se vilken sexuell läggning någon hade. eftersom alla döjde det och mådde allmänt illa


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem